• ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
  • کد خبر: 81483
بیلت

تقاضا در جنوب شرقی آسیا به دلیل کاهش فعالیت های ساختمانی همچنان ضعیف است.

به گزارش کالاخبر به نقل از پلنر، بیلت اندونزی در حدود ۵۰۰ دلار در هر تن CFR جنوب شرقی آسیا یا ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار در هر تن فوب پیشنهاد می شود. خریداران بیلت ایران هم به دنبال قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن CFR تایلند هستند با این حال معامله ای پایین تر از ۵۰۵ دلار در هر تن برای فولاد ایران شنیده نشده است.

با وجود ارزان‌تر بودن شمش چینی مشتریان تایلندی نگران خرید از چین هستند چراکه فروشندگان چینی در صورت افزایش قیمت غیب می شوند. در فیلیپین پیشنهادات بیلت کوره بلند در محدوده ۵۰۵ تا ۵۲۳ دلار در هر تن CFR شنیده می شود ولی تمایلی به خرید وجود ندارد.

علاوه بر جنوب شرقی آسیا کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه نیز به خرید فولاد ایران تمایل نشان دادند. قیمت فولاد ایران به دنبال کاهش قیمت ها در CIS و افت بهای میلگرد و قراضه در ترکیه در حدود ۱۰ دلار نسبت به معاملات قبلی پایین تر بودند.

فولادساز کوره بلند ایران ۱۰ هزار تن بیلت را به یکی از کشورهای خاورمیانه ۴۷۰ دلار در هر تن فوب نهایی کرد که ۸ دلار نسبت به معامله قبلی این فولادساز کمتر است. یک تولیدکننده کوره قوس هم یک محموله بیلت را کمی پایین تر از ۴۶۰ دلار در هر تن فوب برای حمل در اواخر دسامبر به فروش رساند.

به طور کلی بیلت ایران در کشورهای GCC در بازه ۵۱۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن CFR ارزیابی می شود. معامله دیگری هم در سطح ۴۵۶ دلار در هر تن فوب با آسیا شنیده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها