طلا و ترامپ

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا می تواند طی هفته آینده نیز به روند صعودی خود ادامه دهد و مهمترین عامل موثر بر روند صعودی قیمت طلا برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهد بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در هفته ای که گذشت برای سومین بار متوالی با افزایش روبرو شده و بیش از ۲.۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش برگزاری نخستین کنفرانس خبری ترامپ موجب نا اطمینانی بیشتر سرمایه گذاران بین المللی شده و این عامل موجب شده تا قیمت طلا برای نخستین بار از نوامبر به مرز ۱۲۰۰ دلار در هر اونس برسد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵.۵ درصد افزایش داشته است. قیمت نقره نیز طی هفته گذشته به رشد ۱.۵ درصدی روبرو شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: ترامپ بهترین دوست طلا در هفته آینده خواهد بود. ما هنوز چیز زیادی درباره ریاست جمهوری ترامپ نمی دانیم و این نگرانی و نااطمینانی به نفع قیمت طلا خواهد بود.

دارین نیوسام تحلیلگر برجسته موسسه دی تی ان تاکید کرد: نااطمینانی سیاسی در کوتاه مدت موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد و هنوز ۳ هفته تا برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا زمان باقی مانده است.

وی افزود: قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۲۱ تا ۱۲۵۱ دلار در نوسان خواهد بود.

برخی تحلیلگران نیز اعلام کردند، قیمت طلا تا روز جمعه که مراسم تحلیف ترامپ برگزار خواهد شد، تحت تاثیر نوسان ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه قرار خواهد داشت.

تحلیلگران موسسه سی آی بی سی نیز تاکید کردند که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد و این مساله می تواند به ضرر قیمت طلا باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، افزایش نرخ تورم آمریکا نیز می تواند گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کند.

به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در روزهای نخست ۲۰۱۷ موجب کاهش تقاضا در بازارهای آسیایی شده است. موسسه آی آی تریدر نیز اعلام کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۷۵ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۶۵ دلار کاهش خواهد یافت.

نوسانات تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها