جعفر قادری

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که فرآیند عرضه خودرو در بورس، قیمت بازار آزاد را پایین می آورد و دلالی ها کاملاً از بین خواهد رفت.

به گزارش کالاخبر به نقل از رادیو گفت‌وگو، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو به بورس کالا گفت: وقتی خودرو وارد بورس شود عملاً قیمت‌گذاری دستوری هم محلی از اعراب نخواهد داشت.

وی افزود: ممکن است قیمت پایه‌ای برای خودرو در بورس مشخص شود اما در نهایت خودرو بر اساس مزایده و با بالاترین قیمتی که پیشنهاد می شود به فروش می رسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی خودرو وارد بورس می‌شود قیمت‌ها بین قیمت دستوری و قیمت بازار آزاد تعیین می شود بنابراین هم تولیدکننده از ورود خودرو به بورس منتفع می شود و هم مصرف کننده نهایی قیمت پایین تری نسبت به قیمت بازار پرداخت می کند و در این میان یک سری از رانت ها نیز حذف خواهد شد.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم اصلاح قیمت خودرو در مرحله ثبت نام و قرعه کشی گفت: ما به جای قرعه کشی باید به سمت عرضه خودرو در بورس و تعیین قیمت از طریق مزایده حرکت کنیم.

قادری در ادامه اظهار کرد: فرآیند خرید و ورود به بورس ممکن است با مشکلاتی همراه باشد که مسئولان شرکت های بورسی و سازمان بورس باید فرآیندها را کوتاه تر کنند اما وقتی قیمت ها تحلیل شده باشند دلال نمی تواند قیمت را در بازار بالا ببرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که فرآیند عرضه خودرو در بورس، قیمت بازار آزاد را پایین می آورد و دلالی ها کاملاً از بین خواهد رفت.

وی عدم استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش تولید خودرو را ناشی از قیمت گذاری دستوری و زیان خودروساز اعلام کرد و گفت: وقتی قیمت خودرو در بورس تعیین شود دولت هم می تواند از خودروسازان و ارتقای دانش فنی خودروسازی حمایت کند.

قادری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: کمیسیون تخصصی صنایع مجلس باید ریزه کاری ها و مراقبت ها را انجام دهد اما قیمت گذاری دستوری و پایین تر از قیمت تمام شده یک کار اشتباه و به ضرر خودروساز است از این رو دولت باید قیمت ها را منطقی کند تا خودروساز ضرر نکند و تولید افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها