احمد نعمت بخش

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: عرضه خودروها در بورس کالا، زمینه خروج خودروسازان از زیان را فراهم می‌کند و سبب تعدیل قیمت‌های کاذب در بازار میشود. وی اضافه کرد: قیمت‌گذاری خودرو در بورس به‌تدریج به واقعی شدن قیمت‌ها و تک‌نرخی شدن خودرو خواهد انجامید و کم‌کم خودروسازان باید به فکر ارائه طرح‌های تشویقی برای فروش محصولاتشان باشند.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایرنا، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: آمارها نشان‌دهنده آن است که ایران‌خودرو و سایپا از ابتدای امسال تاکنون هر یک ۵ هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند و برای رفع این مشکل، بارها فروش خودرو با نرخ حاشیه بازار را پیشنهاد کردیم که تجربه موفق آن در دهه ۷۰ نیز وجود داشته است.

نعمت‌بخش ادامه داد: نتیجه قیمت‌گذاری دستوری، توزیع سالانه بیش از ۱۰۰‌ هزار میلیارد تومان رانت که ناشی از تفاوت قیمت بازار و کارخانه‌ خودروهاست.

وی گفت: همچنین بررسی‌ها نشان داده بین ۸۰ تا ۸۵‌ درصد افرادی که در قرعه‌کشی‌ها شرکت می‌کنند، به قصد کسب سود آن وارد می‌شوند.

وی تاکید کرد: تداوم عرضه‌ها در بورس سبب خواهد شد خودروسازان به ‌تدریج از زیان خارج شوند.

نعمت‌بخش تصریح کرد: در این صورت، خودروسازان می‌توانند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت و مطالبه کیفیت بالاتر نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: قیمت‌گذاری خودرو در بورس به‌تدریج به واقعی شدن قیمت‌ها و تک‌نرخی شدن خودرو خواهد انجامید و کم‌کم خودروسازان باید به فکر ارائه طرح‌های تشویقی برای فروش محصولاتشان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها