جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌‎گوید، فرآیند شفاف عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت بازار آزاد را پایین می‌آورد و رانت‌ها به تدریج از بین خواهد رفت.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مزیت‌های عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بهتر است همزمان با سود معقولی که برای تولیدکنندگان خودرو در نظر گرفته می‌شود، مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا، صرف تحقیق و توسعه شرکت و صنعت شود.

به گفته این نماینده مجلس، معمولاً وقتی خودرو وارد بورس کالا می‌شود قیمت‌ها بین قیمت دستوری و قیمت بازار آزاد تعیین می‌شود. بنابراین هم تولیدکننده از ورود خودرو به بورس کالا منتفع شده و هم مصرف‌کننده نهایی با قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت بازار آزاد، خودرو خریداری می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید، فرآیند عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت بازار آزاد را پایین می‌آورد و رانت‌ها به تدریج از بین خواهد رفت.

وی افزود: در عین رفع انحصار در صنعت خودرو، باید بستر را برای ادغام شرکت‌های کوچک و جدید خودروساز فراهم کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید اینکه حمایت از صنایع داخلی اهمیت بسیاری دارد اما این روند باید با رقابت همراه باشد، افزود: اگر بتوان قطعه‌های با کیفیت، قابل عرضه به بازار و همچنین قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی تولید کرد، می‌توان به آینده صنعت خودروسازی در کشور امیدوار بود.

وی در پایان اظهار کرد: با تقویت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان، شرایطی را فراهم کنیم که تولیدات داخلی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار بگیرند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه بخش قطعه‌سازی در صنعت خودرو نیازمند توسعه است، تصریح کرد: از این طریق می‌توان در مسیری قرار گرفت که قطعات قابل رقابتی در کشور تولید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها