• ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 82527
ژاپن

بر اساس گزارش کپیتال اکونومیکس، اقتصاد ژاپن ممکن است در سال ۲۰۲۳ با تورم فزاینده دچار رکود قابل توجهی شود.

به گزارش کالاخبر ، کپیتال اکونومیکس اعلام کرد که سومین اقتصاد بزرگ جهان احتمالا در سال ۲۰۲۳ وارد رکود خواهد شد. این هشدار در حالی عنوان شد که تورم در این کشور در ماه اکتبر به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه گذشته رسیده که ناشی از ضعیف بودن ین و فشارهای هزینه وارداتی است.

به گفته مارسل تیلیانت، اقتصاددان ارشد ژاپنی در این موسسه مشاوره اقتصادی، رکود بیشتر به دلیل کاهش صادرات، محتاط شدن بیشتر است که معمولاً با افول صادرات مشاهده می‌کنید.

ژاپن به تازگی کسری تجاری بیش از حد انتظار ۱۵ میلیارد دلاری را برای ماه اکتبر گزارش کرده است. آمارها نشان می‌دهد که صادرات ۲۵.۳ درصد افزایش یافته که کندتر از رشد سالانه ۲۸.۹ درصدی است که در سپتامبر مشاهده شده بود. در همین حال، واردات در ماه اکتبر (به طور سالانه) ۵۳.۵ درصد افزایش یافت که بالاتر از رشد سالانه ۴۵ درصدی در ماه قبل است.

دولت قرار است گزارش اصلاح شده تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم را منتشر کند و تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند برای دوره جولای تا سپتامبر این رقم (به صورت سالانه) ۱.۱ درصد کاهش یابد که به دنبال انقباض ۱.۲ درصدی در سه ماهه قبل خواهد بود و می‌تواند به این معنی باشد که اقتصاد در حال حاضر به سمت آنچه معمولاً به عنوان رکود فنی طبقه‌بندی می‌شود یا دو فصل متوالی رشد منفی، پیش می‌رود.

وی فرض کرد که بانک ژاپن به سیاست‌های پولی فوق‌العاده خود پایبند خواهد بود و به ویژه در بحبوحه نگرانی‌های رکود، شروع به افزایش نرخ‌های بهره معیار نخواهد کرد.

این اقتصاددان گفت: «بانک مرکزی نشان داده است که می‌خواهد تورم پایدار را ببیند و نوع تورم که اکنون شاهد آن هستیم، پایدار نیست».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها