محمدرضا نجفی منش

محمدرضا نجفی‌منش گفت: عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها می‌تواند بخشی از زیان تولیدکنندگان و خریداران را جبران کند، بلکه به نفع مصرف کنندگان واقعی تمام می‌شود. دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد اساسا به عواملی همچون انتظارات تورمی، افزایش حجم نقدینگی و نوسان نرخ ارز مرتبط است و ارتباطی به مقوله عرضه خودرو در بورس کالا ندارد.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درخصوص دلایل افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: اخیرا اخباری منتشره شده مبنی بر آنکه یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی خودرو عرضه این محصول در بورس کالاست، در حالی که چنین اظهار نظراتی موثق نیست و مبنای کارشناسی ندارد.

او افزود: براساس داده‌های منتشره شده از سوی بورس کالا و خودروسازان، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها سبب زیان تولیدکنندگان و خریداران نشده بلکه این دو گروه سود قابل توجهی را نیز کسب کرده‌اند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور تاکید کرد: دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد اساسا به عواملی همچون انتظارات تورمی، افزایش حجم نقدینگی و نوسان نرخ ارز مرتبط است و ارتباطی به مقوله عرضه خودرو در بورس کالا ندارد.

نجفی‌منش گفت: حجم نقدینگی به ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که این امر افزون بر قیمت نهایی خودرو بر سایر محصول‌ها نیز اعم از مسکن، طلا، سکه و غیره تاثیر قابل توجهی داشته است.

او بیان کرد: وزارت صمت در ابتدا موافق عرضه خودرو در بورس کالا نبود اما اکنون به سبب شفافیت، کاهش سوداگری و افزایش سوددهی خودروسازان در تلاش است خودروهای پرتیراژ را نیز در این بازار عرضه کند. پس بنابر نتایج حاصله و شواهد نمی‌توان گفت که این بازار سبب افزایش قیمت خودرو شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها