محمدعلی تیموری

مدیرعامل سایپا اعلام کرد به زودی نخستین عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس در بورس کالا انجام میشود و انتظار داریم بانک تجارت در واردات خودرو نیز حمایت لازم را داشته باشد.

به گزارش کالاخبر و به نقل از سایپا نیوز، محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا در دیدار با مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد: امسال سایپا ۹۰ هزار خودرو بیشتر از سال گذشته تولید و عرضه کرد.

تیموری با بیان اینکه فروش سایپا از ۳۶ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده، گفت: این افزایش تولید و تحویل محصولات قطعا با حمایت سیستم بانکی صورت گرفته است که بانک تجارت بیش از ۶۰ درصد این حمایت و ایجاد نقدینگی را از طریق اوراق گام، SCF و تمام ابزارهای مالی که بانک مرکزی مصوب کرده در اختیار تولید قرار داده است.

او تاکید کرد: سایپا در شرایط فعلی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فروش و درآمد خواهد داشت و به عنوان اولین شرکت، خودروهای چانگان را در سه مدل وارد خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از هفته بعد نخستین عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس در بورس کالا انجام میشود و انتظار داریم بانک تجارت در واردات خودرو نیز حمایت لازم را داشته باشد.

درباره خودروی چانگان cs35 پلاس، وارداتی جدید در راه بورس کالا (اینجا)

او افزود: سایپا در شرایط کنونی توانسته واردات خودرو را که به انتظار همگانی تبدیل شده در قالب خودروهایSUV زیر ۱۰ هزار دلار ، با قیمت و کیفیت بین المللی وارد کند.

تیموری با بیان اینکه تیراژ تولید روزانه حال حاضر گروه سایپا بیش از ۲ هزار دستگاه است، افزود: برنامه سال آینده گروه سایپا، تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از محصولات جاری و ۵۰۰ دستگاه مونتاژ و واردات به صورت CBU است که جمعا تولید روزانه ۳ هزار دستگاه را در دستور کار داریم و با تولید و عرضه این تعداد خودرو، درآمد سایپا به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

او با بیان اینکه گروه سایپا تا بهمن سال آینده ۸ مدل خودرو جدید عرضه خواهد کرد،تصریح کرد: تا اوایل فصل تابستان سال آینده ۶ مدل خودرو گروه خودروسازی سایپا آماده عرضه خواهد شد. همچنین خودرو آریا هم با تغییر قوای محرکه این خودرو با موتور ۲ لیتری میتسوبیشی و تبدیل داشبورد سخت به نرم آن با بالاترین کیفیت و با گارانتی ۵ ساله عرضه خواهد شد و این محصولات در این سطح کیفیت نیاز به نقدینگی بیشتر و حمایت مالی دارد و امیدواریم همچون گذشته بانک تجارت در کنار تولید قرار بگیرد.

هادی اخلاقی فیض، مدیرعامل بانک تجارت نیز در این باره گفت: بر اساس مذاکراتی که با مدیرعامل سایپا داشتیم، مقرر شد در قالب یک برنامه جامع مالی از برنامه های آتی سایپا و زیر مجموعه های آن حمایت لازم را داشته باشیم. در سال آینده ابعاد تعاملات بانک تجارت با سایپا با توجه به برنامه های متنوعی که سایپا جهت تولید محصولات جدید و ارتقای کیفی محصولات جاری در دستور کار قرار داده افزایش خواهد یافت چراکه نیاز به سرمایه گذاری و تامین مالی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها