سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: میراث دار یک کاهش عرضه در صنعت خودرو بودیم اما با فاصله گرفتن از شیوه های قبلی فروش مانند قرعه کشی، شاهد هستیم با عرضه خودرو در بورس کالا، منفعت اختلاف قیمت کارخانه و بازار به جای دلالان به جیب کارخانه و مردم می رود و هماهنگی میان وزارت صمت و بورس کالا برای ارتقای شرایط در حال انجام است.

به گزارش کالاخبر، وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: واقعیت آن است که بسیاری از تقاضاها مصرفی نیست و سرمایه‌ای است که باید با مالیات بر سوداگری مدیریت شود.

او گفت: وزارت صمت توانسته ۱۸درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد عرضه خودرو و ۴۰۰ درصد تعداد تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه سال قبل را افزایش دهد که این روند ادامه دارد.

به گفته خاندوزی، شیوه های گذشته مبتنی بر قرعه کشی و سایر روش ها، درست نبود و موجب می شد منفعت دلالان و واسطه گران به جای مردم و تولیدکننده تامین شود اما با توجه به سازوکار کاملا شفاف بورس کالا، تا پایان آذرماه از ۴۷۰۰ میلیارد تومان اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بخش قابل توجه آن حدود ۲۰۷۷ میلیارد تومان به مصرف کننده نهایی رسیده و مردم خودروی ارزان‌تری نسبت به بازار آزاد خریداری کردند.

وزیر اقتصاد گفت: در برخی از مدل ها که قیمت بازار آزاد آن خودرو ۵۰۰ میلیون تومان است اما به تازگی در بورس کالا ۳۴۵ میلیون تومان تقریبا همان نرخ کارخانه معامله شده که اقدامات و هماهنگی وزارت صمت و بورس کالا برای خرید مناسب مصرف کنندگان واقعی ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها