• ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
  • کد خبر: 83883
طلا

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با عقب‌نشینی دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران برای سنجش تاثیر آن بر مسیر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو منتظر داده‌های تورم آمریکا هستند.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت شرقی پس از اینکه در جلسه قبل به کمترین میزان خود از اوایل ژانویه رسیده بود، با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۸۵۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد که طلای با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، ارزان‌تر شود. انتظار می‌رود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده امروز(سه‌شنبه) نشان دهد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ۰.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت: فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا نرخ بهره را به سطحی بالا برساند که تورم را به نرخ هدف بانک مرکزی بازگرداند. افزایش نرخ‌ها جذابیت شمش را کمرنگ می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو، از محدوده فعلی ۴.۵ درصد تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۱۹۵ درصد در ماه جولای برسد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز دوشنبه با توجه به اجتناب اقتصاد ایالات‌متحده از رکود و بازگشایی چین گفت که بازارهای مالی دلایل خوبی برای خوش‌بین بودن دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره نقطه ای با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۹۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵۴.۸۷ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۶۹ دلار و ۸۵ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها