• ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 83964
دلار

دلار در روز دوشنبه (۲۵ فوریه) با حمایت داده‌های قوی اقتصادی ایالات‌متحده صعود کرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از اکونومیک، دلار آمریکا در معاملات اولیه آسیا به‌طور گسترده پیشرفت کرد و پوند با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱.۲۰۲۸ دلار و دلار استرالیا با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۰.۶۸۶۶ دلار رسید. همچنین دلار در برابر ین ژاپن با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۳۴.۳۲ رسید.

به احتمال زیاد معاملات در روز دوشنبه ضعیف خواهد بود و بازارهای ایالات‌متحده به مناسبت تعطیلی ملی بسته خواهند بود.

مجموعه‌ای از داده‌های بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در هفته‌های اخیر که به بازار کار همچنان فشرده، چسبندگی تورم، رشد قوی خرده‌فروشی و افزایش قیمت ماهانه تولیدکننده اشاره می‌کند، انتظارات بازار را افزایش داده است که بانک مرکزی ایالات‌متحده کارهای بیشتری برای مهار آنها انجام دهد.

بازارها اکنون انتظار دارند که نرخ وجوه فدرال رزرو تا جولای به کمتر از ۵.۳ درصد برسد.

اقدامات مقامات فدرال رزرو همچنان پشتوانه دلار آمریکا بوده است زیرا آنها نشان می‌دهند که برای مهار موفقیت‌آمیز تورم، باید نرخ بهره بالاتر رود.

به‌طور مشابه، دو سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB) روز جمعه گفتند که نرخ بهره در منطقه یورو هنوز راهی برای افزایش دارد و این امر قیمت‌گذاری بازار را برای اوج نرخ بانک مرکزی اروپا افزایش می‌دهد با این حال، باعث افزایش ارزش یورو نشد که آخرین بار ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۶۷۷ دلار رسید.

با توجه به تصمیم بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) در مورد نرخ بهره، کیوی با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۰.۶۲۳۲ دلار رسید. انتظار می‌رود بانک مرکزی نیوزیلند کمپین انقباضی خود را اندکی کاهش دهد و با نیم واحد افزایش، نرخ بهره به ۴.۷۵ درصد برسد.

در آسیا، تمرکز بر تصمیم‌گیری نرخ اولیه وام چین است و یوان فراساحلی آخرین بار با ۶.۸۷۸۳ در هر دلار کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها