• ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 84035
طلا

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در حالی که بازار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه‌های آتی آماده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود در هشت هفته اخیر سقوط کرد.

به گزارش کالاخبر ، تورم ایالات‌متحده در حالی شتاب گرفت که هزینه‌های مصرف کننده به میزان ۱.۸ درصد در ژانویه افزایش یافت و این انتظارات را تقویت کرد که فدرال رزرو همچنان تندرو باقی بماند. بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۸۱۱ دلار و ۲۰ سنت و طلای آمریکا نیز به ۱۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار با فشار بر طلا، به اوج هفت هفته‌ای رسید، در حالی که بازدهی معیار نیز در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار داشت.

مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اظهار کرد که انتظار می‌رود فعالیت‌های تولیدی افزایش یابد و احتمالاً شواهد بیشتری مبنی بر عدم تضعیف‌ اقتصاد به دست خواهید آورد که در تئوری باید نگرانی‌های تورمی بیشتری را افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به دنبال آمارهای قوی اقتصادی از انتظارات کاهش عمیق نرخ بهره در سال جاری عقب‌نشینی کرده‌اند و انتظار دارند که نرخ بهره آمریکا در ماه جولای به ۵.۳۵ درصد برسد و تا پایان سال بالای پنج درصد باقی بماند. افزایش نرخ بهره جذابیت طلا را کمرنگ می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۲.۳ درصد کاهش به ۲۰.۸۱ دلار و پلاتین با ۴ درصد کاهش به ۹۰۹ دلار و هفت سنت رسید. پالادیوم نیز بعد از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۱۹ با ۱۳۶۳.۵۲ دلار، با ۲.۷ درصد کاهش به ۱۳۸۶.۹۳ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها