• ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
  • کد خبر: 84568
دلار

ادامه کاهش تورم به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا سختگیری در سیاست پولی خود را کم کند و ممکن است که دلار آمریکا در ۱۸ ماه آینده در برابر ارزهای اصلی جهان تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش کالاخبر به نقل از راشا، در یادداشت تحقیقاتی استفان جن، مدیر اجرایی شرکت یوروایزن آمده است که در حال حاضر فدرال رزرو آمریکا به احتمال زیاد نزدیک به اوج سختگیری یا فراتر از آن قرار دارد، به این معنی که کاهش نرخ بهره در افق است.

وی نتیجه گرفت که ۹ افزایش قبلی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، علاوه بر شرایط سخت‌تر اعتبار به دلیل بحران بانکی ایالات‌متحده، نشان می‌دهد که تورم رو به کاهش است.

ما انتظار داریم که تورم ایالات‌متحده تقریبا با همان سرعتی که در سال ۲۰۲۱ و نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یافت، به کاهش خود ادامه دهد. از نظر تاریخی، شواهد کمی از چسبندگی نزولی در تورم وجود دارد حتی اگر شواهدی از کاهش قیمت و سطح دستمزد وجود داشته باشد.

این تحلیلگر استدلال کرد: «مهار سطح فعالیت اقتصادی در بخش‌های عمده جهان در حال حاضر، احتمالا از سقوط تقاضای جهانی جلوگیری می‌کند و بیانگر شدت ضعیف‌تر شدن پول ایالات‌متحده است».

شاخص دلار آمریکا که قدرت دلار را در برابر سبدی از ارزهای رقیب اندازه‌گیری می‌کند، پس از افزایش ۷.۹ درصدی در سال ۲۰۲۲، طی چهار هفته گذشته ۲.۴۶ درصد کاهش یافته است.

به گفته جن، در ۱۸ ماه آینده، دلار آمریکا در معرض کاهش قابل توجه (۱۰-۱۵درصد) است.

استفن جن به دلیل نظریه لبخند دلاری معروف است که بر اساس آن ارزش دلار در زمانی که اقتصاد ایالات‌متحده قوی و یا ضعیف است، تقویت می‌شود اما در زمان رکود کاهش می‌یابد.

استراتژیست‌های شرکت یوروایزن گفتند: «نکته کلیدی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که مطابق با چارچوب لبخند دلاری، کاهش تورم با یک فرود ملایم باید دلار را به عمق لبخند دلاری برساند و این مورد می‌تواند به معنای ۱۰ درصد کاهش دلار در امسال باشد و در سال آینده بیشتر خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها