• ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 84576
فروکروم

مدیر مجتمع فروکروم جغتای از تولید ۱۶ درصد فروکروم پر کربن، فراتر از ظرفیت اسمی در این کارخانه خبر داد.

به گزارش کالاخبر به نقل ازروابط عمومی ایمپاسکو، احسان عزیزی با بیان این مطلب گفت: مجتمع فروکروم جغتای به رغم محدودیت های کاهش مصرف برق توسط وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ ودرنتیجه، توقف تولید به مدت ۲۸ روز و نیز فعالیت کوره با کمتر از ۵۰ درصد توان اسمی به مدت ۳۰ روز، اما تولید خود را به حدود ۳۰ هزار تن رساند.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید سالانه این کارخانه، ۲۵ هزار تن است. همچنین، این مجتمع با بیش از یک هزار تن افزایش تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ موفق شد علاوه بر ثبت ششمین رکورد تولید فروکروم پر کربن، رشد ۶۱ درصدی نسبت به برنامه اعلامی در سال گذشته را به ثبت برساند.

افتتاح ۳ طرح توسعه ای و نیز کلنگ زنی یک طرح در سال ۱۴۰۱

مدیر مجتمع فروکروم جغتای با اشاره به طرح های توسعه ای افتتاح شده این مجتمع طی سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: افتتاح نخستین طرح «تولید سیلیکون متال» در کشور از جمله طرح های یاد شده است که در این فاز، سیلیکون متال در گرید متالورژی تولید و در فازهای توسعه‌ای هم سیلیکون متال در گرید سولار به سبد محصولات مجتمع اضافه می‌شود.

وی افزود: طرح «خردایش و دانه بندی سرباره» با ظرفیت خردایش اسمی ۱۸۰ هزار تن مخلوط فلز و سرباره در سال و به منظور افزایش میزان بازیابی فلز از سرباره و استخراج حدود ۶ هزار تن محصول فروکروم در سال با استفاده از روش‌های جدایش ثقلی و خطوط فرآوری جیگ (جداسازی مواد با چگالی های مختلف) و میز لرزان (۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت و ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش)، طرح افتتاحی دیگر بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: طرح «تولید ماسه کرومیتی و کنسانتره کرومیت» با ظرفیت ورودی سالانه ۲۵ هزار تن (سرمایه گذاری ثابت ۱۰۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۱۵۰ میلیارد ریال)، بخش دیگری از طرح های افتتاحی بود.

وی ادامه داد: کلنگ زنی خط تولید فروکروم کم کربن با ظرفیت سالانه ۱۶ هزار تن (سرمایه‌گذاری ثابت بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۳ هزار میلیارد ریال) نیز در سال گذشته انجام شد. با بهره برداری از آن، برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

افزایش حدود ۲۰۰ درصدی نیروی انسانی با واگذاری به راهبر

مدیر مجتمع فروکروم جغتای با اشاره به معرفی راهبر مجتمع فروکروم سبزوار به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی نمونه در حوزه HSEE مجتمع‌های تابعه ایمیدرو، گفت: نیروی انسانی این مجتمع پس از واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی با افزایش حدود ۲۰۰ درصدی، از ۱۳۴ نفر (ابتدای سال ۹۶) به بیش از ۴۰۰ نفر (در پایان سال ۱۴۰۱) افزایش یافت.

وی افزود: همچنین این مجتمع فروکروم به عنوان صنایع برتر در حوزه HSEE، در پایش سالانه وزارت بهداشت انتخاب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها