• ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر: 85035
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، بازارهای نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه کمی رونق گرفتند، اما بی‌ثباتی درمورد سقف بدهی آمریکا و ترس از بحران بانکی در این کشور مانع افزایش قابل‌توجه قیمت نفت می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت ۷۱ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی پس‌از سه هفته متوالی کاهش قیمت تغییر چندانی طی یک هفته گذشته نداشته‌اند.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به نگرانی درمورد بهبود آهسته تقاضا برای سوخت در چین، دورنمای بدبینانه بازار در هفته آینده هم ادامه داشته باشد.

البته احتمال افزایش خرید نفت آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی در صورت کاهش قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه می‌تواند از قیمت آن حمایت کند.

دولت آمریکا اعلام کرده درصورتی‌که قیمت نفت حدود ۶۷ تا ۷۲ دلار در هر بشکه پایین‌تر از آن باشد ذخایر استراتژیک نفتی را پر خواهد کرد.

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه از کنگره خواست سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری را بالا ببرد. نگرانی درمورد بحران بانک‌داری آمریکا هم پس‌از سقوط ۲۳ درصدی بانک پکوست بنکورپ افزایش یافته است.

نگرانی در مورد تقاضای ضعیف در چین هم باعث شده سرمایه‌گذاران محتاطانه عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها