نیازی

مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت گفت: پیش‌بینی پذیری و ثبات تامین مواد اولیه برای زنجیره تولید و حذف رانت‌ها و تقویت شفافیت در تعامل موثر با بورس‌ کالا، دو سیاست راهبردی وزارت صمت است.

به گزارش کالاخبر ، مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا گفت: سهم قابل ملاحظه ای از اقتصاد ایران و بنگاه های بزرگ و اثرگذار  در همایش برترین های بورس کالا حضور دارند و امیدوارم بتوانیم با توان و ظرفیت های این بنگاه ها در جهت اجرا و پیشبرد برنامه های توسعه ای کشور و تولید گام های بزرگی برداریم.

وی با اشاره اینکه وزارت صمت دو سیاست مهم را در حوزه بورس کالا دنبال می‌کند، تصریح کرد: سیاست نخست، پیش‌بینی پذیری و ثبات تامین مواد اولیه برای زنجیره تامین ارزش صنایع (چه در حوزه تولید و چه در حوزه تنظیم‌گری هوشمند) است.

به گفته نیازی، وزارت صمت این سیاست را به گونه‌ای پیش خواهد بُرد که فعالان اقتصادی دسترسی کافی برای تامین مواد اولیه با قیمت مناسب را پیدا کنند که این امر در تعامل مستمر با بورس کالا دنبال می‌شود.

سرپرست وزارت صمت به سیاست دوم این وزارتخانه در زمینه حذف رانت‌ها و تقویت شفافیت‌ اشاره کرد که به گفته او بورس کالا در این حوزه، ابزارها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجهی دارد.

وی تاکید کرد: وزارت صمت در تعامل با وزارت اقتصاد، سازمان بورس و بورس کالا سعی کرده این دو سیاست را به درستی پیش‌ ببرد.

نیازی با اشاره به اقدام‌های متعدد وزارت صمت طی سال گذشته در زمینه تنوع بخشی و ابزارسازی اظهار کرد: سال گذشته با همکاری بورس کالا اقدام‌های مطلوبی در حوزه ابزارها شکل گرفت که خوشبختانه شرایط فعلی بازار مطلوب ارزیابی می شود و امیدواریم در سال جاری نیز تامین مواد اولیه با ثبات بخشی و پیش بینی پذیری با رویکرد بهتری دنبال شود.

سرپرست وزارت صمت در پایان اظهار کرد: ما در حوزه تنوع بخشی و ورود کالاهای جدید به بورس کالا برنامه های مهمی داریم؛ به طوریکه اواخر سال گذشته در بخش طلا، زیرساخت های مطلوب در بورس کالا ایجاد شد و با همراهی وزارت اقتصاد و وزارت صمت، عرضه ۳ تن طلا برای نخستین بار صورت گرفت و سایر کالاها نیز به فراخور نیاز بازارها، وارد بورس کالا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها