کارگاه

بورس کالای ایران در دومین روز از برگزاری نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) کارگاه آموزشی آشنایی با معاملات گواهی سپرده کالایی با محوریت معاملات گواهی سپرده شمش طلا را برگزار می کند.

به گزارش کالاخبر ، این کارگاه فردا ساعت ۱۱ در سالن ۳۸B برگزار می شود و جواد فلاح مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران، مدرس این کارگاه است.

گواهی سپرده کالایی، اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می شود.

گفتنی است، هر گواهی سپرده شمش طلا نیز معادل ۰.۱ گرم (۱۰۰ سوت) از شمش طلای یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ است که از شنبه تا پنجشنبه در بازار مالی بورس کالای ایران قابلیت معامله دارد. ساعت مجاز برای معاملات پس از یک دوره پیش گشایش از ساعت ۱۱:۳۰ تا ساعت ۱۲، با شروع مرحله گشایش از ساعت ۱۲ آغاز و تا ساعت ۳ بعدازظهر به صورت حراج پیوسته ادامه می یابد و دامنه نوسان ۵± درصد در این معاملات اعمال می شود.

برای انجام معاملات گواهی سپرده کالایی شمش طلا، مشتری باید دارای کد بازار مالی بورس کالا باشد. لذا همه اشخاصی که در سامانه جدید مشتریان بورس کالا دارای کد معاملاتی بازار مشتقه هستند یا اشخاص حقیقی دارای کد معاملاتی بازار فیزیکی، قادر به انجام معاملات مذکور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها