شمش طلا

امکان انجام معاملات برخط گواهی سپرده کالایی شمش طلا از طریق دو شرکت خدمات برخط بازار سرمایه برای شرکت‌های کارگزاری طرف قرارداد در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران فراهم شد.

به گزارش کالاخبر ، با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی شمش طلا در بورس کالای ایران تا هفته گذشته ۶.۰۸ میلیون گواهی سپرده معادل ۶۰۸ کیلوگرم طلا معامله شده که بیش از یک میلیون و ۱۷ هزار گواهی از کل حجم معاملات از طریق دسترسی برخط انجام شده است.

به عبارت دیگر، از زمان راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا تاکنون، بالغ بر ۱۷ درصد از حجم کل معاملات از طریق دسترسی برخط توسط مشتریان انجام شده و تجربه موفق معاملات گواهی سپرده کالایی شمش طلا در بستر سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران، امکان خرید و فروش طلا با حداقل سرمایه را برای کلیه ذی‌نفعان بازار فراهم کرده است.

همزمان با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا، برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات‌دهنده برخط (oms) نیز اقدامات لازم جهت راه‌اندازی نسخه آنلاین این معاملات و اخذ مجوزهای مربوطه را آغاز کردند. شرکت‌های تدبیرپرداز و رهپویان پردازش گسترش صحرا نخستین شرکت‌هایی بودند که در این زمینه پیش از سایرین موفق به پیاده‌سازی زیرساخت‌های مربوط به سامانه معاملات برخط و سرویس‌های مورد نیاز آن شدند و ارایه خدمات به شرکت‌های کارگزاری طرف قرارداد خود را آغاز کردند. به این ترتیب در فروردین ماه سال جاری، ۱۴ شرکت کارگزاری و در خرداد ماه نیز برخی دیگر از شرکت‌های کارگزاری، مجوز مربوط به راه‌اندازی معاملات برخط گواهی سپرده شمش طلا را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند.

شرکت‌های کارگزاری پیشرو در ایجاد دسترسی برخط در این معاملات برای مشتریان، کارگزاری‌های ‌آبان، مفید، اندیشه و بینش پیشرو و بانک انصار تحت خدمات شرکت تدبیرپرداز و کارگزاری کاریزما با خدمات شرکت رهپویان پردازش گسترش صحرا بوده‌اند.

با توجه به نیاز به برخی پیاده‌سازی‌های فنی و بارگذاری نسخه جدید سامانه معاملات ابزارهای نوین مالی بورس کالا از سوی شرکت‌های کارگزاری، راه‌اندازی معاملات برخط در سایر شرکت‌های کارگزاری نیز ادامه دارد و انتظار می‌رود تا ماه آینده تعداد شرکت‌های کارگزاری دارای امکان مزبور، افزایش یابد. با ایجاد دسترسی برخط به معاملات، مشتریان قادر خواهند بود در نهایت سهولت، اقدام به معامله گواهی سپرده شمش طلا نمایند.

گفتنی است مشتریان برای مشارکت در این بازار، می‌بایست اقدام به دریافت کد بازار مالی بورس کالای ایران نمایند و اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه واریز وجوه برای انجام معاملات را از شرکت کارگزاری خود دریافت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها