• ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
  • کد خبر: 85620
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از افزایش نگرانی در مورد ناآرامی های سیاسی در روسیه به دنبال شورش واگنر در این کشور و تاثیر احتمالی آن بر عرضه نفت از سوی یکی از بزرگترین تولید کنندگان دنیا بالا رفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۹ درصد افزایش ۶۹ دلار و ۳۶ سنت معامله می‌شود.

درگیری بین مسکو و گروه واگنر در روز شنبه با عقب‌نشینی این گروه از شهر جنوبی روستوف روسیه پایان یافت اما این چالش سوالاتی در مورد ادامه قدرت پوتین در روسیه و همچنین اختلال احتمالی عرضه نفت این کشور به وجود آورده است.

شرکت مشاوره ریستاد انرژی طی یادداشتی در روز یکشنبه اعلام کرد انتظار نمی‌رود قیمت نفت به خاطر این رویداد کوتاه مدت تغییر چندانی پیدا کند.

اما مخاطرات ژئوپلیتیکی در بحبوحه بی ثباتی داخلی در روسیه افزایش یافته است.

هلیما کرافت، تحلیلگر کپیتال مارکتس می‌گوید نگرانی‌هایی وجود دارد که پوتین حکومت نظامی اعلام کند و مانع حضور کارگران در بنادر بارگیری و تاسیسات انرژی شود. به این ترتیب صادرات میلیون‌ها بشکه نفت متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد کاخ‌سفید فعالانه با تولید کنندگان داخلی و خارجی در مورد یک طرح اضطراری جهت حفظ عرضه نفت به بازاردر صورت کاهش عرضه روسیه تماس گرفته است.

قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا هفته گذشته ۳.۶ درصد به خاطر نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش تقاضا برای نفت پایین آمد. بهبود آهسته اقتصاد چین بسیاری از سرمایه گذاران را ناامید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها