• ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 85658
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا و تقاضای قوی برای سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را نشان داد، صعود کرد.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با ۵۱ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش، به ۶۸ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته تحت تاثیر سیگنال‌هایی از ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، حدود ۲.۵ درصد سقوط کرده بودند.

واندانا هری، موسس شرکت تحلیل بازار نفت "واندا اینسایتس" در این باره گفت: کاهش قیمت‌ها در روز سه شنبه، برنت و وست تگزاس اینترمدیت را به سطوح حمایتی رساند که در دوره نزول قیمت در چند ماه اخیر، حفظ کرده بودند. این کف قیمت دوباره امتحان شد و باید دید آیا حفظ خواهد شد یا خیر.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، به میزان حدود ۲.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر به میزان ۱.۷۶ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

ذخایر بنزین آمریکا حدود ۲.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که برآورد شده بود ۱۲۶ هزار بشکه کاهش داشته باشد.

در بخش عرضه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: تورم بالا، مستلزم آن است که این بانک از اعلام پایان افزایش نرخ بهره اجتناب کند. نرخ بهره بالاتر می‌تواند فعالیت اقتصادی و تقاضا برای نفت، تاثیر بگذارد. رشد اعتماد مصرفی آمریکا در ژوئن هم به نگرانی بازار نسبت به احتمال ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، منتهی شد.

تحلیلگران می‌گویند بازارها نتوانسته‌اند از نگرانی‌ها نسبت به تاثیر منفی نرخ‌های بهره بالاتر بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت، رهایی پیدا کنند.

تحلیلگران بخش تحقیقات کالای "بانک ملی استرالیا" اظهار کردند: با این حال، ما همچنان انتظار داریم بازار در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تحت تاثیر کاهش عرضه عربستان از ژوئیه، با کمبود عرضه روبرو شود.

در این بین، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد با اقدام شرکت‌ها در کاهش صادرات بنزین و افزایش تولید پس از تکمیل تدریجی کارهای تعمیراتی، هیچ گونه کمبود بنزین در بازار داخلی مشاهده نمی‌کند. همچنین تولید دیزل در پایان ژوئن، دو درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود و ذخایر در رکورد تاریخی بالایی قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، در چین، سود سالانه شرکت‌های صنعتی در پنج ماه نخست امسال، به دلیل ضعیف شدن تقاضا، کاهش دو رقمی پیدا کرد و امیدها به حمایت سیاستی بیشتر برای تقویت روند احیای اقتصادی دوران پساکرونا را برانگیخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها