• ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 85675
طلا

تحلیلگران اظهار کردند که فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را به ۶ درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش کالاخبر ،بر اساس تام لونگو، ناشر Gold، Goats'n Guns، در سال ۲۰۲۲ به درستی پیش‌بینی کرده بود که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳، زمانی که بسیاری از تحلیلگران چرخش یا مکث پیش‌بینی می‌کردند، به ۴.۵ تا ۶ درصد افزایش خواهد یافت.

فدرال رزرو در تلاش برای کاهش تورم از مارس ۲۰۲۲، نرخ بهره را ۵۰۰ واحد افزایش داد که در ژوئن ۲۰۲۲ به اوج ۹.۱ درصد رسید. نرخ وجوه فدرال در حال حاضر در محدوده‌ای بین ۵ تا ۵.۲۵ درصد است.

فدرال رزرو قبلاً نرخ بهره را در سال ۲۰۲۰ به صفر کاهش داده بود تا به دولت ایالات‌متحده کمک کند تا کمک‌های مربوط به کووید را تسهیل کند. تحلیلگران ادعا می‌کنند که این امر منجر به تورم بالا در سال ۲۰۲۲ شد.

لونگو انتظار دارد با تشدید سیاست‌های پولی فدرال رزرو، ورشکستگی بانک‌های بیشتری در سراسر ایالات‌متحده وجود داشته باشد.

او گفت: من فقط می‌بینم که کل سیستم بانکی مانند یک بمب هسته‌ای منفجر می‌شود. با توجه به ورشکستگی چهار بانک بزرگ در اوایل سال جاری، سیستم بانکی ایالات‌متحده با عدم اطمینان مواجه شد. فرست ریپابلیک، آخرین بانکی که ورشکست شد، با بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی دومین فروپاشی آن در تاریخ آمریکا بود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، با فروپاشی سیستم بانکی و ورود اقتصاد به رکود، لانگو پیش‌بینی می‌کند که دارایی‌های مانند طلا سود خواهند برد. او پیش‌بینی کرد: بر اساس یک مدل دهه ۱۹۷۰ ، حداقل ۸ تا ۱۰ هزار دلار برای طلا در چند سال آینده بررسی می‌کنیم. اگر دلار در طرف دیگر جروم پاول سقوط کند، اوضاع برای سرمایه‌گذاران طلا و طلا بسیار جالب خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها