• ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر: 85754
طلا

قیمت جهانی طلا امروز(چهارشنبه) با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آخرین نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا بودند، در بازه محدودی باقی ماند و ارزش جهانی دلار نیز بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرق با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۹۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۲۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و شمش برای خریداران خارجی جذابیت کمتری پیدا کرد. جلسه فدرال رزرو احتمالاً داغ خواهد بود و افزایش نرخ بهره بیشتر را به همراه خواهد بود.

کمیته بازار آزاد فدرال از جلسه ۱۳ تا ۱۴ ژوئن خود صورتجلسه‌ای را منتشر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی کمپین انقباضی خود را در ماه جولای از سر بگیرد زیرا نشان داد که باید حداقل دو افزایش نرخ بهره را تا پایان سال اعلام کند.

نرخ‌های بهره بالا مانعی برای سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده است که به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در میان عدم قطعیت‌های اقتصادی تلقی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های مرکزی بزرگ جهان بیشترین تعداد افزایش ماهانه نرخ بهره را از ابتدای سال تا به امروز در ماه ژوئن انجام دادند و بازارها را غافلگیر کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در سطح ۲۲.۹۳ دلار ثابت ماند، در حالی که پلاتین تغییر چندانی در ۹۱۵.۲۹ دلار داشت و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۴.۷ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها