• ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 86096
طلا

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) به دلیل کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که معامله‌گران منتظر افزایش قابل‌انتظار نرخ بهره همراه با سرنخ‌های سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در دو روز آینده بودند.

به گزارش کالاخبر ،بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۷ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۷ درصد افزایش به ۱۹۶۰ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۶۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص دلار نسبت به اوج نزدیک به دو هفته‌ای خود کاهش یافت و از طلا حمایت کرد زیرا دلار ضعیف‌تر، شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند ارزان‌تر می‌کند.

تمرکز بازار سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه در مورد چشم‌انداز سیاست پولی برای جلسات سپتامبر خواهد بود. طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بسیار حساس است زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند.

داده‌ها در روز دوشنبه نشان داد که فعالیت‌های تجاری آمریکا و اروپا در ماه جولای کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که هر دو بانک مرکزی ممکن است به پایان چرخه افزایش نرخ خود نزدیک شوند. بر اساس ابزار Fedwatch CME، معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو تا سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵ درصد حفظ می‌کند.

مت سیمپسون تحلیلگر بازار گفت بهترین شرط طلا برای رسیدن به بالاترین رکورد زمانی خواهد بود که فدرال رزرو پایان چرخه انقباض خود را اعلام کند.

مصرف طلا در چین، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۳۷ درصد افزایش یافت، در حالی که تولید شرکت‌های طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به حالت عادی بازگشت.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۴.۵۴ دلار رسید، پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۶۲ دلار و ۸۴ سنت رسید و پالادیوم با جهش ۱.۲ درصدی به ۱۲۸۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها