قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد نزدیک به ۶۰ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۵۰۹ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۱۳ مرداد منعقد شد که به لحاظ حجم افزایش۴۲ درصدی و از نظر ارزش، افزایش ۳۱ درصدی را نسبت به دو هفته قبل شاهد بود. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۵۹ هزار و ۸۹۰ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۰۹ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۳ تیر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۵۱ هزار و ۱۰۲ قرارداد به ارزش بیش از ۳۰۶ میلیارد تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۷ هزار و ۴۱۰ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۱۹۸ میلیارد تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۳ مرداد منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد یک هزار و ۱۸۷ قرارداد به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۱۹۱ قرارداد به ارزش بیش از ۸۵۱ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۸ درصدی در حجم و ۵۵ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی در هر دو آیتم جایگاه نخست را از آن خود کرد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۰ درصد و از ارزش ۴۴ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۲ درصد و از ارزش یک درصد بود و این دارایی در هر دو بخش سوم شد.

۶۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۶۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۶۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها