آلومینیوم

آمار منتشر شده از وضعیت تولید آلومینیوم در مجموع چهار ماه نخست امسال نشان می‌دهد که چهار شرکت اصلی تولیدکننده آلومینیوم کشور در مجموع بالغ بر ۲۱۸ هزار تن آلومینیوم تولید کرده‌اند.

به گزارش کالاخبر ، طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان آلومینیوم تولیدی چهار شرکت تولیدکننده داخلی آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه، از ۲۱۸ هزار تن فراتر رفته است.

این چهار شرکت در مجموع ۲۱۸ هزار و ۵۲۳ تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند که نسبت به ۲۲۳ هزار و ۷۸۱ تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، اندکی (دو درصد) کمتر شده است.

از این میزان به ترتیب، شرکت‌های آلومینیوم جنوب (سالکو) ۹۷ هزار و ۱۲۴ تن، ایرالکو ۵۸ هزار و ۸۱۱ تن، المهدی ۵۰ هزار و ۷۴ تن و آلومینای ایران ۱۲ هزار و ۵۲۳ تن تولید کرده‌اند.

در مقابل اما تولید پودر آلومینا توسط شرکت آلومینای ایران نیز در مدت چهار ماهه سال جاری، دو درصد افزایش یافته است. شرکت آلومینای ایران طی چهار ماهه ابتدایی امسال، ۸۲ هزار و ۵۴۸ تن پودر آلومینا تولید کرده که در مقایسه با ۸۰ هزار و ۸۹۶ تن تولیدی در چهار ماهه ۱۴۰۱، افزایش دو درصدی تولید این محصول را نشان می‌دهد.

همچنین این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۱۷۰ هزار و ۹۷۳ تن بوکسیت نیز تولید کرده که نسبت به ۱۸۹ هزار و ۴۲۹ تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها