• ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر: 87084
طلا

قیمت جهانی طلا امروز، سه‌شنبه یک روز پس از ثبت افزایش‌های شدید ناشی از صعود عدم اطمینانی بازار به دلیل درگیری در خاورمیانه، به افزایش خود ادامه داد زیرا اظهارات مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا بر بازده دلار و اوراق قرضه تاثیر گذاشت.

به گزارش کالاخبر ، بهای جهانی هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۵۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۶۱ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۶۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

در حالی که درگیری‌ها در سرزمین اشغالی فلسطین باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن و نفت شد، طلا روز دوشنبه حدود ۱.۶ درصد افزایش یافت که بزرگترین جهش یک روزه آن در پنج ماه گذشته است.

این درگیری نوسانات بیشتری را برای سرمایه‌گذاران دارد و بر عدم اطمینان پیش از فصل درآمد شرکت‌ها و داده‌های مهم تورم ایالات‌متحده در این هفته افزوده است.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی گفت: رویدادهای خاورمیانه کاتالیزوری برای بازگشت طلا از شرایط فروش بیش از حد فراهم کرده است. او گفت، با این حال، در بلندمدت، نرخ‌های آمریکا محرک بزرگ‌تر خواهد بود و افزود که بازدهی به طور کلی بسیار مثبت است.

طلا در مواقع عدم اطمینان اقتصادی به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن در نظر گرفته می شود اما از آنجایی که سودی به همراه ندارد، با افزایش نرخ بهره، جذابیت خود را از دست می‌دهد.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری به شدت از بالاترین سطح سال ۲۰۰۷ عقب نشینی کرد و شاخص دلار کاهش یافت زیرا مقامات ارشد فدرال رزرو در روز دوشنبه اعلام کردند که افزایش بازده اوراق قرضه بلندمدت می‌تواند فدرال رزرو را از افزایش بیشتر در نرخ سیاست کوتاه‌مدت خود منصرف کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر گزارش جلسه سپتامبر بانک مرکزی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۸۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۸۹ دلار و ۱۱ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۱۴۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها