خاندوزی

سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حوزه اقتصادی بین تیم دولت انسجام وجود دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست‌گذار مسکن دغدغه‌هایی در مسئله تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که ما هم درک می‌کنیم. علت ورود برخی از کالاها به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌های فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت.

خاندوزی اظهار کرد: قبل ورود این محصولات به بورس کالا دلالان به این حواله‌ها دسترسی داشتند و با واسطه‌گری‌های غیرمولد، سودهای کلان دریافت کردند. بنابراین تصمیم گرفته شد این کالاها در بورس کالا عرضه شود و نتیجه آن حذف رانت و شفافیت معاملات بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بورس کالا ابزارهای بسیار مناسبی برای عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند. به عنوان مثال از طریق بستن کدهای خریدارانی که قانون را رعایت نکردند و یا با افزایش مبلغ پیش پرداخت که جلوی تقاضاهای کاذب را می‌گیرد می‌توانیم اعمال مدیریت کنیم.

وی افزود: بنده هم شخصا به وزیر راه گفتم و هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت که بورس کالا کاملا آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صمت و همچنین دستگاه های دخیل برای ساخت مسکن، اصلاحات لازم را در این زمینه پیش ببرد.

صندوق‌های کالایی سیمان و فولاد، ابزاری جدید برای تامین‌مالی انبوه‌سازان

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این سوال که دولت برای تامین مالی مسکن از طریق بازار سرمایه چه برنامه‌ای دارد، گفت: پیشنهادی وزارت اقتصاد ارسال کرده و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده که صندوق‌های کالایی برای مصالحی از جمله سیمان و فولاد راه اندازی شود.

این صندوق‌ها، ابزار جدیدی برای انبوه‌سازان و یا نهادهای بزرگ سازنده چون بنیاد مسکن است که بتوانند از پیش نسبت به تامین مصالح خود با قیمت‌های قابل پیش بینی اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها