شمش طلا

مدیر امور مالی بانک ملت گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران به دلیل مزیت های مهمی همچون امکان سرمایه گذاری با هر میزان نقدینگی، نگهداری شمش در مکان مطمئن، سهولت و شفافیت معامله و اطمینان از عیار و کیفیت اعلام شده، ابزار جذابی است که در صورت آشنایی بیشتر عموم مردم با اقبال گسترده ای مواجه می شود.

به گزارش کالاخبر ، مریم لیلی دوست مدیر امور مالی بانک ملت در خصوص راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران و اینکه آیا این ابزار می تواند علاوه بر سرمایه گذاران برای عموم مردم نیز جذاب باشد؟ به کالاخبر گفت: این معاملات دارای جذابیت های زیادی برای سرمایه گذاران و عموم مردم است که در صورت اطلاع رسانی همگانی با استفاده از وسائل ارتباط جمعی بر میزان استقبال ها از این ابزار مالی در حوزه طلا افزوده می شود.

وی عنوان کرد: همچنین ساده کردن فرآیندها و گردش کار و نیز اصلاح فرآیندهای موجود مربوط به معاملات شمش از دریافت کد معاملاتی گرفته تا آسان شدن واریز وجه به حساب کارگزاری جهت خرید گواهی سپرده یا برداشت سریع وجوه ناشی از فروش گواهی سپرده، موجب ترغیب بیشتر عموم مردم جهت روی آوردن به معاملات گواهی سپرده خواهد شد.

لیلی دوست ادامه داد: نکته دیگر این است که باید نسبت به عمق بخشی به معاملات بورسی اقدام کرد زیرا عمق بازار به سرمایه گذاران کمک می کند تا بتوانند تمایل بیشتر به خرید یا فروش بقیه کاربران را در لحظه مشاهده و به عنوان یک معیار برای خرید، فروش و یا نگهداری اوراق خود از آن استفاده کنند ضمن اینکه نقدشوندگی بازار نیز بیشتر خواهد شد.

مدیر امور مالی بانک ملت در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات که با مشارکت بانک ملت و دولت اجرایی شده است را می توان در جهت اهداف دولت سیزدهم در مشارکت مردم در اقتصاد قلمداد کرد؟ گفت: بانک ملت در راستای کمک به برنامه ها و سیاست های دولت جهت افزایش مشارکت مردم در اقتصاد کشور و کنترل تورم اقتصادی، آمادگی خود را جهت راه اندازی خزانه گواهی سپرده شمش طلا اعلام و نهایت تلاش خود را جهت افتتاح معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا به عمل آورد.

افزایش ظرفیت خزانه شمش طلا تا ۶ برابر

مدیر امور مالی بانک ملت اضافه کرد: در این ارتباط با وجود اینکه ظرفیت خزانه شمش طلا در فاز اول به میزان کمی برنامه ریزی شده بود اما همسو با سیاست های دولت با هدف جذب حداکثری نقدینگی از جامعه به معاملات رسمی و شفاف شمش طلا، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و افزایش ظرفیت خزانه شمش طلا تا ۶ برابر بیشتر اقدام کرد.

وی در خصوص ظرفیت خزانه های بانک ملت برای این معاملات و برنامه بانک ملت برای افزایش ظرفیت خزانه های طلا گفت: بانک ملت در ابتدای راه اندازی گواهی سپرده شمش طلا و با موافقت هیئت مدیره بانک، اقدام به دریافت مجوز تخصیص ظرفیت خزانه به میزان مناسب با نیاز قبلی کرد.

امکان افزایش ظرفیت خزانه شمش

وی اضافه کرد: در ادامه با افزوده شدن سایر شرکت های معدنی طلا در داخل کشور و همچنین شرکت هایی که نسبت به واردات شمش طلا از خارج کشور اقدام می کنند با موافقت و تصویب هیئت مدیره بانک، ظرفیت خزانه شمش را ۲۰ درصد افزایش داده است و در صورت وجود نیاز و رعایت ملاحظات مربوطه، امکان افزایش ظرفیت بیشتر وجود دارد.

به گفته لیلی دوست، بانک ملت همواره در راستای سیاست های کلان دولت و بانک مرکزی عمل کرده و از دیرباز تمامی تلاش خود را بر مبنای تسهیل فرآیندها و ارائه خدمات به مردم عزیز قرار داده است.

بالغ بر۳۲ میلیون گواهی سپرده شمش طلا صادر شد

وی با بیان اینکه از افتخارات این بانک ارائه خدمت گواهی سپرده شمش طلا به مردم به عنوان اولین بانک است و مفتخریم که بتوانیم امانت دار سرمایه های هم میهنان باشیم، عنوان کرد: در همین ارتباط و در بدو امر با برگزاری جلسات متعدد مدیریتی با مسئولان ارشد کشور، این بانک به عنوان اولین بانک نسبت به افتتاح و پذیرش خزانه گواهی سپرده شمش طلا اقدام کرده و تا این لحظه بالغ بر ۳۲ میلیون گواهی سپرده شمش طلا صادر شده است.

وی تاکید کرد:با این حال بانک ملت در ادامه ارائه خدمات خود آمادگی پذیرش شمش طلا از مشتریان جدید و به دنبال آن، افزایش ظرفیت مخازن را در دستور کار خود دارد.

آمادگی بانک ملت برای قرارداد با سایر مشتریان

لیلی دوست در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا تولید کننده یا وارکننده جدیدی در این حوزه برای سپردن طلا به خزانه های بانک ملت پذیرش شده است و آیا این روند ادامه دارد؟ گفت: بله؛ بانک ملت با ۷ شرکت تولیدکننده و واردکننده غیر از معادن طلای زرشوران و مجتمع موته قراردادی منعقد و نسبت به دریافت شمش طلا از آنها و تبدیل به گواهی سپرده اقدام کرده است لذا با توجه به استقبالی که بابت فروش شمش طلا از طریق گواهی سپرده به عمل آمده است، بانک آمادگی پذیرش و انعقاد قرارداد با سایر مشتریان را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میتوان امیدوار بود در آینده ای نه چندان دور مردم به جای خرید فیزیکی طلا به خرید اوراق طلا به دلیل سهولت معاملات، امنیت بالا و الکترونیکی بودن خرید و فروش ها روی بیاورند؟ گفت:بله با توجه به حباب بسیار پایین شمش طلا در مقایسه با سکه طلا بخشی از نقدینگی تخصیص یافته در این حوزه توسط سرمایه گذاران به سمت بازار گواهی سپرده شمش طلا سرازیر می شود و همین امر می تواند در عمق بخشی به بازار طلا کمک کند.

مدیر امور مالی بانک ملت در پایان تصریح کرد: همانطور که پیش از این گفته شد هنوز خیلی از مردم با این نوع از معاملات طلا آشنایی ندارند و برخی دیگر هم که اطلاعاتی در این زمینه دارند هنوز برای انجام معامله اقدام نکرده اند. مسلماً هر چقدر که جلوتر برویم و در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام شود موجب آشنایی بیشتر عموم جامعه با این پروژه خواهد شد و افراد بیشتری حاضر می شوند نسبت به خرید طلا از این طریق اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها