قرارداد آتی طلا

بورس طلا و کالای دبی (DGCX) یکی از بازارهای مهم معاملات قراردادهای آتی طلا و ارز در دنیا محسوب می‌شود. در این بورس، چندین قرارداد آتی بر پایه طلا و چندین قراداد آتی بر پایه ارزهای مختلف وجود دارد که مورد معامله قرار می‌گیرد. بازار بورس طلا و کالای دبی از چند بخش عمده تشکیل شده است که شامل فلزات، هیدروکربن‌ها، سهام و ارز می‌شود و معاملات طلا در بخش فلزات در این بورس انجام می‌شود. در ادامه به بررسی قراردادهای مربوط به طلا در بورس طلا و کالای دبی پرداخته می‌شود.

قرارداد آتی طلا

قرارداد آتی طلا، اولین قراردادی است که در بورس DGCX در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و از زمان راه‌اندازی تاکنون، بیش از ۵ میلیون لات معاملاتی معادل ۵۰۰۰ تن طلا معامله شده است. منظور از لات معاملاتی حجم مشخصی از واحدهای معاملاتی است که در این بورس اندازه هر قرارداد آتی طلا یک کیلوگرم است. قراردادهای آتی طلا کاربرد گسترده‌ای برای تأمین اهداف گوناگونی همچون سرمایه‌گذاری، کسب سود و پوشش ریسک دارد. مشخصات این قرارداد در جدول ذیل آمده است.

معامله ۵۰۰۰ تن طلا در بازار مشتقه بورس طلا و کالای دبی

قرارداد آتی فیزیکی طلا

در قرارداد آتی فیزیکی طلا، برخلاف قرارداد آتی طلا که تسویه آن به صورت نقدی انجام می‌گیرد، طلا به صورت فیزیکی در سررسید تحویل داده می‌شود. مشخصات این قرارداد در جدول ذیل آمده است.

معامله ۵۰۰۰ تن طلا در بازار مشتقه بورس طلا و کالای دبی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها