بامیری

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: بورس کالا، سازوکار شفافی برای عرضه و تقاضای کالاها از جمله سیمان و فولاد است و طی سال های اخیر به دلیل عرضه این دو کالای استراتژیک در بورس کالا شاهد ثبات بازار و تعادل قیمت سیمان و فولاد بوده ایم.

به گزارش کالاخبر به نقل از بورس نیوز،حسین بامیری اظهار کرد: متاسفانه در برخی حوزه‌های کشور شاهد اظهارنظرها و حتی تصمیمات غیرکارشناسی هستیم که این رویه می‌تواند به بخش‌های تولیدی کشور آسیب‌های جدی وارد کند.

بامیری افزود: شفافیت، اصل اول و اصلی برای تنظیم صحیح یک بازار است و اگر آن بازار را از شفافیت خارج کنیم شاهد انواع و اقسام اتفاقات غیرمنتظره برای مصرف کنندگان و تولید خواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: طی چند سال اخیر به واسطه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا شاهد ثبات بازار این دو محصول هستیم، اما بعضا تلاش‌هایی برای خروج این محصولات از شفافیت بورس مشاهده می‌شود که این اقدامات تبعات بسیار منفی و سنگینی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

به گفته وی، عدم شفافیت بازارها آن هم بازار دو محصول مهم سیمان و فولاد، موجب بی اعتمادی در سرمایه گذاری و خروج سرمایه از بازار و لطمه به بخش‌های تولیدی می‌شود و به این ترتیب این اظهارنظرها به هیچ عنوان منطقی نیست.

بامیری در پایان اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش کاذب قیمت سیمان و و فولاد، باید عرضه این دو کالا در بورس کالا صورت گیرد تا امکان رصد و نظارت بازار برای سیاست گذاران نیز وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها