مولدسازی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت با انتخاب بورس کالا برای واگذاری املاک مازادش، گامی در جهت رشد شفافیت اقتصادی برداشت چرا که فرآیند واگذاری‌ها موضوع مهمی بود که انتظار عمومی نیز بر شفافیت کامل این واگذاری‌ها می‌رفت.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایسنا، مرتضی برج‌لو اظهار کرد: آبان‌ماه سال گذشته طرح مولدسازی دارایی‌های راکد دولت به تایید مقام معظم رهبری رسید و پس از این حکم سران قوا جزئیات این تصمیم را در مصوبه‌ای ابلاغ کردند.

وی اضافه کرد: مهم ترین بحث در این زمینه، موضوع فرآیند واگذاری‌ها بود به گونه‌ای که کارشناسان عنوان کردند که اگر فضا برای عرضه اموال دولت، روشن و شفاف نباشد ممکن است قضاوت‌های نادرستی شکل بگیرد، حتی اگر هیچ خطا و تخلفی هم رخ ندهد امکان ایجاد این ذهنیت که در واگذاری‌ها تخلف رخ داده، خواهد بود و ذکر این موارد باعث شد تا دولت، شفاف‌ترین راه را برای این موضوع انتخاب کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در واقع دولت با انتخاب بورس کالا که همه آمارها و داده‌هایش برای همگان قابل دسترس و رصد است، به هر نوع شائبه‌ای پایان داد که این اتفاق گامی مهم در جهت شفافیت اقتصادی است.

به گفته برج‌لو، با عرضه املاک مازاد دولت در بورس کالا، دیگر هیچ کسی نمی‌تواند به جزئیات واگذاری‌ها شک کند چرا که همه اجزای یک معامله از خریدار و فروشنده تا قیمت و نحوه تسویه و تحویل املاک به صورت شفاف و دقیق مشخص است.

بر اساس این گزارش، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، سازمان خصوصی سازی قرار است ۲۱ دستگاه آپارتمان مسکونی، سه واحد مغازه و واحد تجاری و دو دستگاه آپارتمان اداری -انتظامی را در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۷ آبان ماه از طریق تالار املاک و مستغلات بورس کالا به فروش برساند تا مولدسازی دارایی‌های دولت در شفاف‌ترین شیوه ممکن کلید بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها