• ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر: 87660
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف، روند افزایشی روز گذشته را معکوس کرد و کاهش یافت.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید.

پس از اینکه سه منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند که تولیدکنندگان این گروه قرار است در دیدار ۲۶ نوامبر درباره کاهش بیشتر عرضه نفت گفت‌وگو کنند، هر دو شاخص روز دوشنبه حدود دو درصد افزایش پیدا کردند.

تسویوشی یوئنو، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی ان ال آی گفت: از آنجایی که نگرانی‌ها در سمت تقاضا برطرف نشده است، سرمایه گذاران برای مشخص شدن تصمیم واقعی اوپک پلاس، منتظر نشسته‌اند. از این به بعد، بازار برای ارزیابی روند تقاضای جهانی، روی شاخص‌های اقتصادی آمریکا و چین و ذخایر نفت آمریکا تمرکز خواهد کرد و سرمایه‌گذاران همچنین افت ارزش دلار آمریکا را در نظر خواهند داشت که عامل حمایت کننده از قیمت نفت است.

بازار نفت از اواخر سپتامبر حدود ۱۶ درصد کاهش یافته زیرا تولید نفت آمریکا که بزرگترین تولیدکننده جهان است، در بالاترین حد خود باقی مانده و همزمان، بازار نگران رشد تقاضا برای سوخت به خصوص از جانب چین است که بزرگترین واردکننده جهان به شمار می‌رود.

معامله گران همچنین به نظاره سیگنالهای نابودی تقاضا در صورت رکود اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۴ نشسته اند.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت و بنزین آمریکا احتمالا هفته گذشته افزایش یافته اما ذخایر سوخت‌های دیگر کاهش یافته است. گزارش‌های هفتگی موسسه امریکن پترولیوم نفت و اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شوند.

هشت تحلیلگر پیش بینی کرده‌اند که اوپک پلاس احتمالا کاهش عرضه نفت خود را در سال آینده، تمدید یا حتی تشدید خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد مدل آماری ما از تصمیمات اوپک نشان می‌دهد که با توجه به کاهش قراردادهای سفته بازی و اختلاف قیمت معاملات ماهانه، و بالاتر از حد انتظار ذخایر، کاهش عمیق‌تر را نباید منتفی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها