معاملات آتی

در معاملات امروز بازار مشتقه بورس کالا، ۱۰ هزار و ۸۵۱ قرارداد آتی و ۳۲۰ قرارداد اختیار معامله منعقد شد. بیشترین حجم معاملات در بازار قراردادهای آتی برای گروه زعفران نگین بود.

به گزارش کالاخبر ، در معاملات امروز بازار آتی، ۱۰ هزار و ۸۵۱ قرارداد آتی به ارزش ۹۶۲ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال منعقد شد. در این روز ۳ هزار و ۱۳۹ دفعه معامله صورت گرفت.

همچنین تعداد موقعیت‌های باز برای قراردادهای آتی ۳۹ هزار و ۲۴۲ موقعیت تعهدی بود.

در این روز ۳۳۳ خریدار و ۳۵۳ فروشنده در بازار حاضر بودند؛ بدین ترتیب در سمت حقیقی‌ها، ۳۳۰ خریدار و ۳۴۷ فروشنده و در سمت حقوقی‌ها ۳ خریدار و ۶ فروشنده بودند.

۱۰.۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

در بخش اختیار معامله، ۳۲۰ قرارداد به ارزش ۴۱۸ میلیون ریال منعقد شد. در این روز تعداد موقعیت‌های باز ۲۲ هزار و ۳۸۸ موقعیت تعهدی بود.

۱۰.۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

بازار اختیار معامله کالا بازاری است که در آن قراردادهای اختیار خرید (Call Option) و اختیار فروش (Put Option) کالاها خرید و فروش می‌شود.

در قراردادهای اختیار معامله کالا (اختیار خرید و اختیار فروش)، تصمیم‌گیری برای اعمال قرارداد بر عهده خریدار اختیار معامله است و وی بر حسب شرایط می‌تواند قرارداد خود را اعمال کند یا نکند. اما در طرف مقابل، فروشنده قرارداد اختیار معامله، ملزم به تبعیت از تصمیم خریدار است.

در واقع به عنوان خریدار اختیار معامله اگر به نفع شما نیست می‌توانید قرارداد خود را اعمال نکنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها