• ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
  • کد خبر: 87915
طلا جدید.PNG

چشم‌انداز شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ تنها احتمال اندکی برای کاهش قیمت‌ها را می‌بیند.

به گزارش کالاخبر ، قیمت طلا در اول دسامبر به بالاترین حد خود رسید و در تمام هشت هفته گذشته به جز یک هفته پیشرفت کرده است.

چشم انداز شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ تنها ۵ تا ۱۰ درصد احتمال سناریوی اقتصادی را می‌بیند که بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کند. شورای طلا پیش‌بینی می‌کند که برعکس، یک فرود اقتصادی ملایم یا سخت از قیمت طلا حمایت می‌کند و سناریوی دوم احتمالاً طلا را «به‌طور قابل توجهی بالاتر» می‌برد.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد که افزایش اخیر قیمت طلا ممکن است قدرت را حفظ کند. قیمت طلا، بر اساس قراردادهای آتی برای تحویل در دسامبر، در اول دسامبر به بالاترین حد خود یعنی ۲۰۷۱ دلار در هر اونس رسید و در هفت هفته از هشت هفته گذشته افزایش یافته است.

قیمت طلا در سال جاری از ادامه خریدهای بانک های مرکزی سود برده است زیرا سرمایه گذاران در دو سال گذشته به طور فزاینده‌ای به طلا به عنوان محافظ تورم روی آورده‌اند.

بانک‌های مرکزی در سه ماهه سوم سال تا به امروز ۸۰۰ متریک تن طلا خریداری کردند. این نشان‌دهنده افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که خرید سالانه بانک مرکزی در نهایت به ۱۰۸۱ تن رسید.

طبق گزارش رویترز، تورم در اکثر اقتصادهای جهانی تعدیل شده است و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای پیش بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد. به احتمال زیاد نرخ‌های پایین تر باعث کاهش بازده اوراق می‌شود. کاهش بازده اوراق قرضه در هفته‌های اخیر در واقع به افزایش رشد طلا کمک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها