• ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
  • کد خبر: 88131
فولاد

به نظر کارشناسان قیمت فولاد چین احتمالاً در سال آینده به طور کلی افزایش خواهد یافت زیرا تقاضای بازار داخلی و بین‌المللی احتمالاً اندکی افزایش می‌یابد، در حالی که قیمت‌های بالای مواد اولیه همچنان به حمایت از بازارها ادامه خواهد داد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،در این بین قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ممکن است بین ۶۰۶ تا ۶۳۴ دلار در سال آینده در نوسان باشد، زیرا تقاضای فولاد بخش زیرساخت افزایش قابل توجهی نشان خواهد داد و انقباض بازار املاک و مستغلات را جبران خواهد کرد.

به طور کلی ساخت و ساز زیرساخت ها که توسط سیاست های محرک اقتصادی حمایت شده به نیروی اصلی افزایش مصرف فولاد چین در سال ۲۰۲۴ تبدیل خواهد شد.انتظار می رود سرمایه گذاری دولت چین در بخش زیرساخت ها در سال آینده ۷ تا ۸ درصد افزایش یابد.در مورد سایر بخش های مصرف کننده فولاد مانند خودروهای انرژی نو، لوازم خانگی و کشتی سازی، عملکرد آنها کمتر از امسال نخواهد بود.

علاوه بر بازار داخلی، مصرف‌کنندگان نهایی فولاد در خارج از کشور نیز ممکن است تقاضای قوی‌تری در سال ۲۰۲۴ داشته باشند که احتمالاً صادرات فولاد چین را در سطح بالایی حفظ می‌کند.طبق داده‌های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین، طی ژانویه تا نوامبر سال جاری، صادرات فولاد تمام شده چین ۳۶ درصد در سال افزایش یافت و به ۸۲.۷ میلیون تن رسید و برای کل سال حدود ۹۰ میلیون تن خواهد بود.

در رابطه با بازار سنگ آهن تحلیلگران هشدار دادند که فولادسازان چینی احتمالاً برای افزایش سود خود در فروش فولاد در سال آینده با این استدلال که قیمت سنگ آهن احتمالاً شناور باقی خواهد ماند، با مشکل مواجه خواهند شد.

قبلا کارشناسان معتقد بودند تا زمانی که تولید فولاد چین کاهش می‌یابد، قیمت سنگ ‌آهن هم در مسیر کاهشی است، اما اکنون ایده متفاوتی دارند.الگوی جهانی عرضه و تقاضای سنگ آهن تغییر کرده و چین دیگر تنها خریدار نیست، زیرا بسیاری از مناطق در حال توسعه مانند آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه در حال تسریع ساخت و ساز زیربنایی خود هستند و تقاضای سنگ آهن به سرعت در حال رشد است.شاید نقطه اوج سنگ آهن وارداتی چین سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار در هر تن برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها