• ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 88330
طلا

قیمت جهانی طلا امروز، سه شنبه (۹ ژانویه) با عقب نشینی دلار آمریکا افزایش یافت و این پس از گزارش رسمی ایالات‌متحده بود که انتظار دارند نرخ تورم کمتری برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تثبیت شود.

به گزارش کالاخبر ،هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر، با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۲ دلار و ۳۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۸ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو از دیدگاه خود عقب‌نشینی کرد و گفت که اکنون سیاست پولی ایالات‌متحده را به اندازه کافی محدودکننده می‌بیند و تمایل خود را برای حمایت از کاهش نهایی نرخ بهره با کاهش تورم نشان داد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد. داده‌های مشاغل قوی‌تر از حد انتظار در اوایل این ماه، همراه با آخرین صورتجلسه فدرال رزرو که به عدم اطمینان در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ‌ها اشاره می‌کرد، برخی احساسات را برای کاهش زودهنگام نرخ بهره در ایالات‌متحده کاهش داد.

بر اساس اطلاعات ابزار CME FedWatch، فعالان بازار با احتمال حدود ۶۲ درصدی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس، قیمت‌گذاری می‌کنند که کمتر از احتمال نزدیک به ۹۰ درصدی است که قبل از سال جدید مشاهده شده بود.

طبق گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز پنجشنبه برای شفافیت بیشتر در مورد مقیاس و عمق کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند. شاخص‌های سهام آسیا امروز سه‌شنبه افزایش یافتند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۱ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۵۰ دلار و هشت سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰۲ دلار و ۷۶ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها