صندوق

بازار صندوق های کالایی بورس کالا امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه، شاهد ثبت رکورد جدیدی در حوزه صندوق های سرمایه گذاری طلا بود. در این بازار، ارزش معاملات روزانه با ثبت رکوردی جدید به یک هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان رسید؛ رکورد قبلی ارزش معاملات روزانه صندوق های طلا به ۹ اردیبهشت ماه امسال با معامله یک هزار میلیارد تومان اختصاص داشت.

به گزارش کالاخبر ، صندوق‌های طلا این امکان را به عموم مردم می‌دهند که حتی اگر هیچ آشنایی و تحلیلی از بازار طلا ندارند، با خرید واحدهای صندوق طلا هیچ دغدغه‌ای در فرآیند سرمایه‌گذاری خود در بازار طلا نداشته باشند.

هم اکنون ۱۳ صندوق سرمایه گذاری طلا با نمادهای «تابش»، «جواهر»، «طلا»، «زر»، «عیار»، «گوهر»، «کهربا»، «مثقال»، «زرفام»، «نفیس»، «گنج»، «ناب» و «آلتون» در بورس کالای ایران فعال هستند و افزایش تعداد صندوق‌های طلا به این سبب است، افرادی که درجه ریسک‌پذیری کمتری دارند و تمایل به ورود مستقیم در سرمایه‌گذاری همچون شمش و سکه طلا را ندارند هم بتوانند به شیوه ای غیر مستقیم در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

طبق آخرین آمارها نیز ارزش بازار صندوق های طلا از ۲۱ همت عبور کرده و ظرفیت جذب نقدینگی تا ۳۰ همت نیز در این صندوق ها وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها