بورس کالا

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهایی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به"بازار رسمی و امن طلا در بورس کالا توسعه می یابد"،"دامنه نوسان قیمت گواهی سپرده سکه و شمش طلا تغییر کرد" و "تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا" اشاره کرد.

بازار رسمی و امن طلا در بورس کالا توسعه می یابد

به گزارش کالاخبر در هفته گذشته مجید عشقی در برنامه صف اول گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا طی یکسال گذشته به عنوان بازار رسمی طلا در بورس کالا راه اندازی شد که منابع مالی را به سمت معادن و تولید طلا هدایت کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این برنامه اظهار کرد: در طرف مقابل شاهد انتقال بخش قابل توجهی از سرمایه های خرد به جای بازارهای سفته بازی به سمت این بازار امن و رسمی طلا هستیم به طوریکه طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان از این مسیر به سمت تولید طلا آمده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین خزانه طلای بازار سرمایه هم ظرف روزهای گذشته افتتاح شده است تا شاهد توسعه هر چه بیشتر این بازار طلا در بورس کالا باشیم.

دامنه نوسان قیمت گواهی سپرده سکه و شمش طلا تغییر کرد

بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از تغییر در محدوده نوسان قیمت در نمادهای گواهی سپرده تمام سکه طرح جدید و شمش طلا خبر داد.

به این ترتیب در روز یکشنبه ۲۶ فروردین به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستورالعمل پذیرش انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت در تمامی نمادهای معاملات گواهی سپرده سکه مثبت و منفی یک درصد میانگین موزون قیمت معاملات کلیه نمادهای گواهی سپرده تمام سکه طرح جدید در روز کاری قبل است.

همچنین بنا بر این اطلاعیه دامنه نوسان قیمت نماد گواهی سپرده شمش طلا نیز مثبت و منفی یک درصد قیمت پایانی روز کاری قبل است.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا

بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق‌های طلا خبر داد.

به این ترتیب در روز ۲۶ فروردین محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا مثبت و منفی ۲ درصد قیمت پایانی روز قبل تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها