با وجود این که روز جمعه بهای مس به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا به مرز ۴۶۰۰ دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان در دو هفته اخیر محسوب می شد، اما روند قیمتی متغیرهای گوناگون از جمله سراشیبی بهای نفت نشان می دهد که این روند مثبت برای فلزات پایه، چندان دوام نخواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته پیش رو، نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود و پیش بینی شده در این نشست نرخ های بهره بالا برده خواهد شد. این نشست برای بازار فلزات اساسی اهمیت بالایی دارد زیرا اگر نرخ های بهره در آمریکا بالا برده شود، ارزش دلار رشد می کند و این عامل به کاهش بهای فلزات منجر می شود؛ البته در کنار این مسائل نکته قابل توجه این است که نفت روند نزولی در پیش گرفته و براساس پیش بینی ها به نظر می رسد روند کاهشی این محصول تا پایان سال میلادی ادامه دار باشد.

از سویی داده های مربوط به تراز تجاری چین در ماه گذشته نشان می دهد هم صادرات و هم واردات باز هم کاهش یافته است. همچنین بخش های تولید کارخانه ای و ساخت و ساز چین همچنان دچار ضعف هستند، به این ترتیب نباید انتظار داشت قیمت فلزات اساسی در ماه های آینده رشدی قابل ملاحظه داشته باشد.

درباره فلزاتی همچون آلومینیوم و قلع نیز شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت چین قصد دارد بخشی از تولید کارخانه های داخلی تولیدکننده این فلزات را خریداری کند. همچنین تولیدکنندگان آلومینیوم اعلام کرده اند از تولید خود خواهند کاست که پیش بینی می شود با انجام این اقدامات، توازن نسبی در بازار آلومینیوم حاکم شود.

با همه این تفاسیر، بعید است که فلزات پایه در کوتاه مدت بتوانند کاهش شدید قیمت ها در ماه های اخیر جبران کنند، در این بین برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت ها در ماه های آینده به میزان محدود رشد خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها