دوسوم از اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی‌های رویترز معتقدند، فدرال‌رزرو سه ماه دیگر یعنی در ماه مارس ۲۰۱۶، نرخ بهره بانکی را بار دیگر فزایش خواهد داد.

به‌گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حدود دو سوم اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، ماه مارس ۲۰۱۶ را تاریخ بعدی افزایش نرخ بهره بانکی ازسوی فدرال‌رزرو می‌دانند درحالی‌که بسیاری معتقدند، همان‌طور که سیاست‌گذاران پیشنهاد کرده‌اند، فدرال‌رزرو سال آینده به‌همین سرعت نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، فدرال‌رزرو برای نخستین بار پس از حدود یک دهه، نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد که این مساله اطمینان داد اقتصاد آمریکا می‌تواند پس از سال‌ها تزریق محرک‌های پولی و نرخ بهره تقریبا صفر، در برابر هزینه‌های استقراض بیشتر مقاومت کند. این درحالی است که «جانت یلن»، رییس فدرال‌رزرو در نشست کمیته بازار آزاد فدرال، به صراحت اعلام کرده بود که افزایش نرخ بهره به‌صورت مقطعی انجام خواهد گرفت.

با توجه به چشم‌انداز نامشخص تورم در آمریکا و قیمت نفت، دلار قدرتمند قطعا به تولیدکنندگان آمریکا لطمه خواهد زد که با ادامه وضعیت شکننده اقتصاد جهان، فدرال‌رزرو باید نسبت به افزایش‌های آتی نرخ بهره محتاطانه‌تر تصمیم بگیرد.

با این‌حال، از مجموع ۱۲۰ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز که به فاصله چند روز پس از اعلام افزایش نرخ بهره صورت گرفته، ۷۷ نفر معتقدند که ماه مارس تاریخ بعدی افزایش نرخ بهره خواهد بود. سایر اقتصاددانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، نیمه دوم سال ۲۰۱۶ را به‌عنوان تاریخ بعدی این اقدام فدرال‌رزرو معرفی کرده‌اند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها