هامونی

بطور رسمی امروز نماد بورس کالای ایران در تابلوی الف بازار پایه فرابورس، گشایش یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل فرابورس ایران در بیستمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه بورس کالای ایران، در خصوص پذیرش این شرکت در تابلوی پایه الف گفت: بورس کالا به عنوان یک بورس مطرح در کشور که وظیفه پذیرش کالاها و اوراق بهادار مبتنی بر آن از قبیل کالاهای پتروشیمی، صنعتی، معدنی و کشاورزی و ... را دارد، در تابلوی معاملات پایه الف پذیرش شده است که با گشایش نماد و کشف قیمت آن، شاهد انجام معاملات سهام این بورس به زودی در فرابورس ایران خواهیم بود.

امیر هامونی در مورد عملکرد سه نماد معاملاتی در فرابورس گفت: بر اساس دستورالعمل جدید در خصوص شرایط درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه فرابورس، این بازار به سه تابلوی معاملاتی «الف»، «ب» و «ج» تقسیم‌بندی شده که مبنای پذیرش و درج شرکت‌ها در این سه تابلو با یکدیگر متفاوت است.

به گفته وی تابلوی «الف» این بازار مربوط به تشکل‌های خودانتظام و نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است که بر پایه آن بورس‌ها امکان پذیرش در این تابلو را دارند. در تابلوهای «ب» و «ج» نیز شرکت‌ها بر اساس درجه شفافیت و نقدشوندگی درج می‌شوند.

مدیر عامل فرابورس همچنین در خصوص دو تابلوی دیگر این بازار نیز خاطرنشان کرد: تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۶ اگر شرکت‌های موجود در بازار پایه صورت‌های مالی خود را به کمیته درج ارائه دهند و از شفافیت و نقدشوندگی مناسبی برخوردار باشند در تابلوی «ب» و در غیر این صورت در تابلوی «ج» درج می‌شوند.

منبع: روابط عمومی فرا بورس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها