خرمای بم

مسئول دفتر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کرمان در بم از اقدامات اولیه برای راه اندازی بازار بورس خرما در بم خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد حسین اکبری در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، گفت: بورس کالاهای کشاورزی مدت ها پیش راه اندازی شده است و خرما نیز در بورس در چند مرحله عرضه شده است.

وی از انجام اقدامات اولیه برای راه اندازی بورس خرما در بم خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه بورس کالا اکنون در تهران است، به دنبال این هستیم که محلی برای خرما داران بمی در شهرستان بم راه اندازی کنیم تا خرما ی خود را از بم به بورس عرضه کنند و اکنون مقدمات اولیه آن انجام شده است.

مسئول دفتر اتاق کرمان در بم به نیازهای اولیه ای تا بازار بورس خرما در بم راه اندازی شود، اشاره و ادامه داد: اکنون نیازمند حدود دو سردخانه تحت عنوان سردخانه همکار بورس معرفی و کارشناسان در این مکان مستقر شوند تا بازار بورس خرما راه اندازی شود.

عضو هییت نمایندگان اتاق کرمان از فواید بازار بورس خرما سخن به میان آورد و عنوان کرد: حذف واسطه ها و دلالان؛ شفاف سازی در معاملات و نرخ؛ رسمی شدن اساندارد خرما از جمله فواید بازار بورس است.

اکبری به مضرات احتمالی بازار بورس اشاره و مطرح کرد: مضرات بازار بورس در این است که احتمال دارد اگر خرما به بازار بورس عرضه شود و خریداری برای آن پیدا نشود، باعث افت قیمت خرما شود.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها