• ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
  • کد خبر: 11516
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت تقاضا برای سوخت موجب شد تا قیمت نفت خام آمریکا امروز برای اولین بار از اواخر ماه می، کار خود را از بالای ۵۰ دلار آغاز کند، اما تداوم عرضه بالای نفت از سوی اوپک مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا، امروز با ۹ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۵۰ دلار و ۲۶ سنت رسید. این اولین بار از ۲۵ ماه می تاکنون است که معاملات روزانه نفت وست تگزاس اینترمدییت از رقم بالای ۵۰ دلار شروع می شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت نیز امروز با ۶ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا در یادداشتی نوشت: «تقاضا برای بنزین در آمریکا به بالاترین رقم های ثبت شده در سال گذشته رسیده و میزان ذخایر نفت این کشور به ویژه در ساحل شرقی کاهش یافته است.»

به طور کلی میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا نسبت به بالاترین رقم های اواخر ماه مارس ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۴۸۳.۴ میلیون بشکه رسیده است.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا گفت: «نگرانی ها از مازاد عرضه بعد از انتشار دو آمار هفتگی کاهشی از میزان ذخایر نفت آمریکا کمتر شده است.»

انستیتوی نفت آمریکا قرار است اواخر امروز آمار هفتگی خود در مورد میزان ذخایر نفت آمریکا را منتشر کند.​اما به رغم پایین آمدن میزان ذخایر نفت آمریکا، نشانه هایی نیز از تداوم مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت دیده می شود و این مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شده است.

بانک بی ان پی افزود:«در حالی که اوپک در کاهش بیشتر عرضه نفت خود ناموفق بوده، قیمت نفت خام با بادهای مخالف متعددی مواجه است.»

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها