• ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 11232
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و در حالی که تولید بالای نفت اعضای اوپک نگرانی ها در مورد مازاد عرضه در بازار را احیا کرده است، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکان یز امروز ۷ سنت کاهش داشت و به ۴۶ دلار و ۳۳ سنت رسید.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۹۷.۲ میلیون بشکه رسیده است.

در خارج از آمریکا هم، عرضه نفت کشورهای عضو اوپک همچنان بالاست و علت عمده آن رشد تولید نیجریه و لیبی، دو عضو مستثنی از توافق کاهش تولید است.

بانک بی ان پی پاریبا اعلام کرد:«نیجریه و لیبی پیشرفت خوبی در افزایش مجدد تولید نفت خود داشته اند. تولید نفت در لیبی حدود یک میلیون بشکه یا بالاتر گزارش شده، در حالی که برنامه بارگیری نفت نیجریه برای ماه اوت به بالای ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.»

این بانک فرانسوی افزود: «افزایش عرضه نفت نیجریه و لیبی در ماه ژوئن نسبت به ماه اکتبر ۲۰۱۶، که ماه شاخص برای توافق کاهش تولید به شمار می رود، به طور متوسط به ۴۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این تقریبا ۴۰ درصد از ۱.۲۵ میلیون بشکه نفتی است که ۱۰ عضو اوپک از تولید روزانه خود کاسته اند.»

بی ان پی پاریبا همچنین می نویسد: «صحبت از محدود کردن تولید نیجریه و لیبی (در درون اوپک) به سرعت در حال بالا گرفتن است. اما خیلی بعید است که هر دوی این کشورها به این زودی بعد از ترمیم تولید خود، تن به محدود شدن تولیدشان بدهند.»

در بخش تقاضا، موسسه بی ام آی ریسرچ هشدار داده که رشد قابل توجه تقاضای بخش پالایشگاهی چین در ماه ژوئن احتمالا در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها