نفت

در حالی که بازار با تبعات ناشی از تعطیلی حدودا ۱۳ درصدی ظرفیت پالایشگاهی آمریکا بعد از طوفان هاروی مواجه است، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش همراه بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تعطیلی پالایشگاه های آمریکا موجب شده است تا قیمت بنزین در این کشور به بالاترین رقم در ۲ سال اخیر یعنی ۱.۷۷۹۹ دلار در هر گالون برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۲ سنت کاهش به ۵۱ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت در اوایل امروز تا ۵۲ دلار و ۱۹ سنت بالا رفته بود.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا بعد از کاهش بیش از ۲ درصدی در جلسه گذشته، امروز با ۱۰ سنت کاهش به ۴۶ دلار و ۴۷ سنت رسید.

برخی از پالایشگاه های آمریکایی برای از سر گیری فعالیت های خود آماده می شوند، اما بارش سنگین باران احتمالا تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و این بر سیل فاجعه بار در هیوستون خواهد افزود.

اولیویر جاکوب، تحلیلگر بازار نفت در موسسه پتروماتریکس هشدار داد که میزان خسارات وارده به بخش بالادستی نفت آمریکا از طوفان هاروی هنوز مشخص نیست و وارد آمدن خسارات گسترده به میادین نفتی یا خطوط لوله ممکن است قیمت نفت خام آمریکا را بالا ببرد.

طوفان هاروی که در روزهای اخیر از شدت آن کاسته شده، بیش از آنکه به تولید کنندگان نفت صدمه بزند، به پالایشگاه ها که جزو مصرف کنندگان نفت خام به شمار می روند خسارت وارد کرده است.

بانک بارکلیز اعلام کرد: «حدود ۲ تا ۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاهی آمریکا تعطیل شده است.... و بیش از ۵۰۰ هزار بشکه از تولید نفت این کشور نیز متوقف شده است.»

این بانک انگلیسی اضافه کرده که تاثیر طوفان «تا چند هفته دیگر (بر صنعت نفت آمریکا) باقی خواهد ماند.»

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها