شاهدایی

شاهدایی گفت: همگام با سیاست‌های دولت، توسعه متوازن مناطق کشور با تلاش سیاست‌گذاران پتروشیمی از طریق ثبات در بورس کالا و کمک به توسعه بازارهای داخلی و صادراتی و همچنین تولید گریدهای جدید پلیمری در کشور انجام خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از خبرگزاری آنا، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، با بیان این مطلب، تصریح کرد: این جهش موتور محرک صنعتی و اقتصادی در صنایع پایین‌دستی به شمار می‌آید و در این دوران توانستیم مذاکراتی را با شرکت‌های بین‌المللی داشته باشیم که به امضای تفاهم‌نامه‌هایی ختم شد.

شاهدایی افزود: از سرگیری حضور در بازارهای جهانی و همچنین دسترسی به منابع مالی، از جمله دستاوردهای پسابرجام در صنعت پتروشیمی است.

وی ادامه داد: همه مسئولین و دست‌اندرکاران کشور باید با استفاده از ابزارهای مناسب زمینه لازم را برای جذب سرمایه‌های خارجی فراهم کنند.

معاون وزیر نفت افزود: در سال‌های گذشته وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مسئولیت خود را انجام داده است و همواره به عنوان تامین‌کننده مواداولیه پلاستیک کار خود را به ثمر می‌رساند.

اهدایی گفت: در سال گذشته حدود ۷.۵ میلیون تن مواد اولیه پلیمری در کشور تولید شده که این رقم تا پایان برنامه ششم به ۱۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت که نشان‌دهنده افق روشن برای صنایع پایین‌دست پلیمری در کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در سال گذشته از ۱۶ میلیون تن محصول پتروشیمی عرضه شده در داخل کشور، ۴ میلیون تن محصولات پلیمری بوده که عمده‌ترین آنها شامل پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن است که ۶۰ درصد مصرف کشور را شامل می‌شود.

شاهدایی تاکید کرد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی است، زیرا اشتغالزایی را تقویت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همگام با سیاست‌های دولت، توسعه متوازن مناطق کشور با تلاش سیاست‌گذاران پتروشیمی از طریق ثبات در بورس کالا و کمک به توسعه بازارهای داخلی و صادراتی و همچنین تولید گریدهای جدید پلیمری در کشور انجام خواهد شد.

به گفته وی، در این راه باید اصلاح نظام تعرفه‌های گمرکی بر روی محصولات مشابه داخلی و همچنین اصلاح قوانین تشویقی برای فروش داخل مورد توجه باشد.

شاهدایی افزود: نمایشگاه ایران‌پلاست می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت را نشان دهد و فرصتی برای ارائه دستاوردهای جدید پلاستیک کشور به شمار می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها