طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام با کاهش روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گمانه زنی های مربوط به رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام داشته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۷۳ دلار رسیده است.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی در این باره تاکید کرد: روند نزولی قیمت طلا که از شب گذشته آغاز شده، امروز صبح نیز ادامه داشته است، علت اصلی این کاهش قیمت طلا، تقویت شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا بوده است. انتشار عملکرد فراتر از انتظار شرکت های بزرگ آمریکایی تاثیر مهمی بر بهبود شاخص سهام داشته است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش روبرو شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با سناتورهای جمهوریخواه درباره رئیس بعدی فدرال رزرو مشورت کرده است و به نظر می رسد جان تیلور رئیس بعدی فدرال رزرو خواهد بود.

بارناباس گان افزود: علاوه بر این، اخبار مربوط به انتخاب احتمالی جان تیلور به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. به نظر می رسد روند نزولی قیمت طلا تا پایان هفته ادامه خواهد یافت.

ترامپ در مشورت با سناتورهای جمهوریخواه نظر آنها را درباره جان تیلور و جرومی پاول برای ریاست فدرال رزرو آمریکا جویا شده است و اکثر سناتورها از تیلور حمایت کرده اند.

تیلور شخصیتی است که بارها از افزایش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا حمایت کرده استپیش بینی می شود فدرال رزروآمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. جانت یلن رئیس فعلی فدرال رزرو تا فوریه در این سمت خواهد بود.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا بر این باور است که احتمال افت قیمت این فلز گرانبها تا ۱۲۷۱ دلار وجود دارد و اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۶۰ دلار کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد برگزاری نشست روز پنحشنبه بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر مهمی بر قیمت حهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها