طلا

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی آن رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در پی سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سیاست جدید دولت ترامپ در قبال مهاجران خارجی و ممنوعیت ورود مهاجران ۷ کشور مسلمان موجب شده تا نگرانی های زیادی در بازارهای بین المللی به وجود آید و این مساله تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا هستند. نخستین نشست فدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ قرار است امروز سه شنبه برگزار شود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۴ درصد افزایش به بیش از ۱۲۰۰ دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۰۰.۳۴ واحد رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز سه شنبه با کاهش نسبی روبرو شده است. بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی در این باره تاکید کرد: به نظر می رسد سیاست مهاجرتی ترامپ تاثیر منفی زیادی بر بخش های مختلف اقتصادی آمریکا از جمله انرژی و فناوری خواهد داشت.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز گفت: با توجه به شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۱۹۷ دلاری این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا ۱۲۰۵ دلار افزایش یابد.

اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست چهارشنبه نرخ بهره را افزایش دهد این مساله می تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شود.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

وزارت کار آمریکا روز جمعه آمارهای اشتغال در ماه ژانویه را اعلام خواهد کرد. اگر آمارهای اشتغال آمریکا بهتر از انتظار کارشناسان اقتصادی باشد، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیشتر خواهد شد.

تعطیلی بازار چین به خاطر سال جدید چینی موجب کاهش تقاضای فیزیکی در بازار این کشور شده است. تعطیلی بازار چین تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد یافت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازار هند نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد. سرمایه گذاران هندی منتظر روشن شدن تعرفه واردات طلا از سوی دولت هستند.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها