پتروشیمی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مزیت اصلی صنعت پتروشیمی ایران را تولید در مقیاس جهانی و اتکا به دریافت خوراک فراوان با قیمت رقابتی دانست و گفت: ایران برنامه افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا ۱۲۰ میلیون تن را برای افق ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» چهارمین نشست کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران،روز گذشته برگزار شد و حاضران در این نشست چالش‌های صادرات صنعت پتروشیمی را بررسی کردند.

مهدی شریفی نیک‌نفس، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در این جلسه به رشد ظرفیت‌های جهانی این صنعت اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام انجمن شیمیایی آمریکا، میانگین جهانی رشد ظرفیت صنایع شیمیایی و پتروشیمی جهان در سال ۲۰۱۵ معادل ۳,۶ درصد است که بالاتر از سال‌های گذشته بوده و این نشان‌دهنده رشد ظرفیت این صنایع در مناطق مختلف جهان است.

وی به تحولات صنعت پتروشیمی در خاورمیانه پرداخت و افزود: سهم اتیلن تولیدی خاورمیانه در حال افزایش است و تا سال ۲۰۱۹ در مجموع ۲۲ درصد کل اتیلن جهان به عنوان شاخص صنعت پتروشیمی توسط شرکت‌های خاورمیانه تولید خواهد شد، همچنین پارسال بیشترین طرح‌های جدید در کشورهای عربستان، عمان و امارات متحده عربی به بهره‌برداری رسیده است.

شریفی نیک‌نفس ادامه داد: مزیت اصلی صنعت پتروشیمی ایران، تولید در مقیاس جهانی و اتکا به دریافت خوراک فراوان با قیمت رقابتی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: ایران برنامه افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا ۱۲۰ میلیون تن را برای افق ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد، البته معتقدم راهکار تمرکزگرایی در این صنعت ایجاد یک شرکت مدیریت صادرات برای صنعت پتروشیمی است.  

احمد کیمیایی، رئیس گروه پتروشیمی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از اقدام‌های این وزارتخانه برای توسعه بازار فرآورده‌های پتروشیمی سخن گفت و افزود: باوجود مسائلی که در برابر صادرات محصولات پتروشیمی وجود دارد، صادرات این محصول در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

محسن بهرامی ارض اقدس، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران نیز عنوان کرد: از وزیران نفت و امورخارجه برای حضور در نشست هیئت نمایندگان دعوت خواهیم کرد تا دغدغه‌های خود را در باب روابط با همسایگان با نگاه به توسعه بازار پتروشیمی با آنها در میان بگذاریم.

وی با استقبال از پیشنهادهای ارائه شده در این نشست افزود: لازم است کمیته‌ای با حضور بازیگران اصلی صنعت پتروشیمی تشکیل شده و به ستاد اقتصاد مقاومتی متصل شود.

منبع:شانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها