همایش مرکز مالی

مدیرعامل مرکز مالی ایران در اولین همایش ملی «تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی» از تجربه آموزش الکترونیک مدارک حرفه‌ای وایلی در ایران و نتایج حاصله از آن گفت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از مرکز مالی ایران، همایش ملی «تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی» با محورهای بررسی تجارب داخلی و بین‌المللی در تامین و مدیریت منابع در حوزه آموزش، بررسی برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در حوزه آموزش و تامین منابع مالی آن، تامین منابع مالی برای تجاری‌سازی ایده‌های نوین (اقتصاد دانش‌بنیان)، آشنایی با ادبیات برنامه‌ریزی مالی و نقش آنها در کاهش هزینه‌های آموزش روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

یکی از اهداف اصلی این همایش، آشنایی کارگزاران آموزشی کشور در بخش های مختلف با روش ها و الگوهای نوین در تامین مالی آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب تامین منابع مالی در بخش های مختلف بازار آموزش کشور عنوان شده بود. در این راستا علی نقوی مدیرعامل مرکز مالی ایران از تجربه بین‌المللی مرکز مالی ایران در تامین و مدیریت منابع  این شرکت در پروژه آموزش الکترونیک مدارک حرفه ای وایلی در ایران گفت.

وی پس از معرفی چند پلتفرم برتر آموزشی در بازار جهانی آموزش مجازی از جمله UDEMY، Khan Academy، edX، Coursera و Lynda حجم بازار آموزش الکترونیک در سال ۲۰۱۵ را براساس آمار ۱۶۵ میلیارد دلار عنوان کرد که با احتساب نرخ رشد ۵ درصدی برای این صنعت، این عدد در سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید که عدد بسیار قابل ملاحظه ای است.

وی در ادامه افزود: این امر موجب شده است تا حجم سرمایه‌گذاری بر روی آموزش الکترونیک نیز به همین نسبت افزایش پیدا کند که این عدد در کشورهایی همچون آمریکا، هند، چین و انگلیس به مراتب بیشتر است.

بخش بزرگی از تجربه همکاری مرکز مالی ایران با وایلی نیز با علم به این موضوع شکل گرفت. نیاز داوطلبان آزمون‌های CFA در ایران برای دسترسی به منابع آموزشی دسته اول و قابل اطمینان باعث شد مرکز مالی ایران نمایندگی انحصاری برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون وایلی را دریافت کند. پلتفرم آموزشی وایلی با ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شد تا آموزش از طریق یک رویکرد تعاملی اتفاق بیفتد و علاقه‌مندان بتوانند با ثبت‌نام در دوره‌های آنلاین وایلی به انبوهی از مطالب  آموزشی با کیفیت دسترسی یابید و شانس قبولی‌ را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

علی نقوی معتقد است آموزش مجازی نیز مانند هر موضوع دیگری عاری از چالش نیست. موضوعاتی همچون حق مالکیت، تکنولوژی، تولید محتوا، تقاضا و کیفیت عرضه از جمله چالش‌های پیش روی آموزش مجازی است.

وی در آخر برمبنای تجربه مشترک همکاری بین‌المللی مرکز مالی ایران با وایلی در آموزش مجازی، تبدیل به احسن کردن دارایی های موسسات آموزش عالی، سرمایه گذاری برای مستند سازی و تولید محتوای تعاملی و با کیفیت، تشکیل کنسرسیوم های دانشگاهی برای تهیه زیر ساخت های قوی آموزش مجازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در این حوزه را راه حلی برای کم‌کردن این چالش‌ها عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها